رئیس اتحادیه شیرینی پزان و شیرینی فروشان مشهد گفت: ما پیش از این هر کیسه آرد را به قیمت ۶۰هزار تومان تهیه می کردیم ، ولی از زمانی که توزیع آرد از طریق سامانه انجام میشود ، قیمت هر روز بالا رفته به شکلی که همکاران ما امروز مجبور شده اند آرد رااز بازار آزاد تا کیسه ای ۱۲۰هزار تومان خرید کنند.

قیمت شیرینی شب عید مشخص نیست/قیمت آرد دوبرابرشده قیمت شکر۴۷۰۰تومان/حتی قیمت فردا را نمیتوانم قطعی اعلام کنم

قدس آنلاین- تکتم بهاردوست:در پی اعلام خبر کمبود مواد اولیه و گرانی شیرینی در روزهای پایانی سال و مشکلاتی که احتمالا طی روزهای آینده خریداران شیرینی شب عید با آن مواجه خواهند شد ، محمد فروزانی  گفت: قیمت بالای دلار وضعیتی که ارز پیدا کرده ، همه مشاغل را با مشکل مواجه کرده است و این قضیه گریبان ما را هم گرفته است و به همین دلیل و با توجه به کمبود کاغذ قیمت کارتون شیرینی سه برابر شده است ولی به آن معنا نیست که  قیمت شیرینی هم سه برابر شده باشد.

رئیس اتحادیه شیرینی پزان و شیرینی فروشان مشهدافزود: اما  گرانی و کمبود آرد مشکل دیگری است ، چون توزیع آرد از طریق سامانه سازمان غله انجام میشود و این قضیه هنوز برای همکاران ما جا نیفتاده و  آنها را در ثبت نام ، گرفتن سهمیه و مقدار سهمیه ای که سامانه برای شیرینی پزان تعریف کرده است با مشکلاتی روبرو کرده است . همه تلاش ما این است که بتوانیم این مشکل را رفع کنیم. البته همین سامانه هم در حال حاضر بسته است و به همین دلیل با معاونت اقتصادی استاندار  صحبت کرده ایم و قرار شد با تشکیل کارگروهی مشکل را حل کنند ، ولی الان نزدیک به یک ماه از آن تاریخ می گذرد وهنوز اتفاق قابل توجهی نیفتاده است و کسی هم جوابگو نیست.

این مقام صنفی اظهار داشت :  سهمیه بندی خوب است ولی خیلی غیر کارشناسانه صورت گرفته و چون ایجاد محدودیت می کند می تواند بازار را با کمبود آرد مواجه کند. مثلا همکار من که ۷۰کارگر دارد هزار کیلوگرم و آن کسی هم که ۱۰۰نفر کارگر دارد همان مقدار داده می شود. البته با توجه به مذاکراتی که با اداره غله داشته ایم قول مساعد داده اند که مشکل را برطرف کنند.

فروزانی در خصوص قیمت آرد هم گفت: ما پیش از این هر کیسه آرد را به قیمت ۶۰هزار تومان تهیه می کردیم ولی از زمانی که آرد سامانه ای شد قیمت هر روز بالا رفت به شکلی که همکاران ما امروز مجبور شده اند ما به التفاوت نیازشان را از بازار آزاد تا کیسه ای ۱۲۰هزار تومان بخرند.در کنار گرانی و کمبود آرد با گرانی شکر هم مواجه هستیم. شکر این روزها از ۳۳۰۰تومان به یکباره به ۴۷۰۰افزایش قیمت داشته است . دراین خصوص ما پیگیری هایی با اداره صنعت و معدن داشته ایم تا شکر را با قیمت ۱۰درصد گرانتر برای اعضا تهیه کنیم و امیدواریم بتوانیم قیمت های منصفانه تری را جایگزین کنیم .

رئیس اتحادیه شیرینی پزان و شیرینی فروشان مشهدیاد آورشد: الان برای شب عید نمی توانم هیچ قیمتی را اعلام کنم ، چون نمی دانم فردا روغن، آرد یا شکر را به چه قیمتی تهیه کنم. ما فقط امیدواریم بتوانیم حداقل قیمت ثابتی را از اداره غله بگیریم چون این قضیه همکاران من را با چالش مواجه کرده است.

وی در پاسخ به این پرسش که شیرینی های کیلویی ۶هزار تومان که اکنون درشهر توزیع میشود با چه فرمولی تهیه شده است ، گفت: این شیرینی ها اصلا سالم نیست و مورد تایید ما نیست . درست است برخی از این شیرینی فروشها  جزو صنف ما هستند ولی ما هم برای خودمان یکسری محدودیت های داریم.  اتحادیه هم حد اختیاراتی دارد و ما بیش تر از این امکان مداخله نداریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.