همدان-جواد گیاه شناس گفت: اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۸ سومین نشست فصلی کمیته‌های تخصصی و هم‌اندیشی مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورا با محوریت بودجه شهرداری برگزار خواهد شد.

سومین گردهمایی بزرگ پژوهشی شورا با محوریت بودجه برگزار می‌شود

به گزارش  قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، جواد گیاه‌شناس سرپرست مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان گفت: مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورا سعی دارد با نگرشی نوین، ضمن شناخت دقیق مسائل و مشکلات شهر و با بهره‌گیری از دانش کارشناسان و متخصصان خبره نسبت به حل کارشناسانه چالش‌ها و مشکلات، اقدام کند.

وی معتقد است: این مرکز پژوهشی به شورای شهر در راستای نیل به اهدافی همچون برنامه‌ریزی دانش‌محور، تدوین علمی سیاست‌ها، اتخاذ دقیق و به موقع تصمیم‌ها و نظارت اثربخش بر مجموعه مدیریت شهری کمک می دهد.

گیاه‌شناس در ادامه با بیان اینکه برنامه‌ریزی، تصمیم‌گیری در یک بازه زمانی کوتاه برای دوره‌ای بلندمدت و طولانی در آینده محسوب می‌شود، افزود: در واقع برنامه‌ریزی، بسترساز و زمینه‌ساز تصمیم‌گیری، اطلاعات و پیش‌بینی و مبنای آن است.

سرپرست مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورا همچنین اظهار کرد: عدم انفعال مدیریت؛ هماهنگی در طول زمان و افق برنامه‌ریزی؛ زمینه‌سازی و بسترسازی به منظور اعمال نظارت کنترل و ارزیابی و پایش عملکرد؛ شفافیت اهداف، برنامه‌ها، سیاست‌ها و خط‌مشی‌های سازمانی و قابلیت اندازه‌گیری آنها در سطوح برنامه‌ریزی و... از جمله مباحث ضرروت برنامه‌ریزی صحیح را نشان می‌دهد.

 گیاه‌شناس با تأکید بر اینکه یکی از کلیدی‌ترین، خطیرترین و بحرانی‌ترین وظایف مدیریت عالی هر سازمان و مجموعه‌ای، برنامه‌ریزی است؛ بیان کرد: بودجه و بودجه‌ریزی به عنوان موتور محرکه هر سازمان و مجموعه‌ای از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی رسالت و مأموریت اصلی سازمان؛ هدف‌های بنیادی و اصلی؛ هدف‌های کیفی؛ سیاست‌ها، برنامه‌ها و خط‌مشی‌ها؛ برنامه‌های عملیاتی و زمانی؛ رویه‌ها و روال‌ها و همچنین بودجه‌بندی و برنامه‌ریزی را اجزای برنامه و برنامه‌ریزی برشمرد.

سرپرست مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان با اشاره به برگزاری جلسات ۱۰ کمیته مرکز به منظور بررسی بودجه سال ۱۳۹۸ شهرداری همدان، گفت: مباحث پژوهشی که به صورت موردی از شورای شهر به مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورا ارجاع داده می‌شود، در کارگروه‌های تخصصی با حضور اساتید دانشگاه و کارشناسان بررسی و نتیجه در قالب گزارش‌های کارشناسی به شورا ارائه می‌شود.

وی در پایان کمی کردن اهداف، مستندسازی اهداف کمی و برنامه‌های کوتاه‌مدت و ۵ ساله و فعالیت‌های بخش‌های مختلف با نتایج مورد انتظار، برآورد هزینه انجام فعالیت‌ها در بخش‌های مختلف و ارزیابی و سنجش آنها به صورت مستمر و علمی در قالب یک هیأت مستقل نظارت و ارزیابی و همچنین درآمدهای ناشی از فعالیت‌ها در بخش‌های مختلف سازمان و ارزیابی آنها را از جمله اهداف بودجه‌ریزی به عنوان نخستین گام در برنامه‌ریزی اعلام کرد.

انتها ی پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.