رسانه‌های آلمانی‌زبان در انعکاس اخبار مربوط به رونمایی از زیردریایی فاتح به قدرت دفاعی ایران و تلاش برای ارتقای آن اذعان کردند.

رونمایی از زیردریایی "فاتح" مورد توجه رسانه‌های آلمانی‌زبان قرار گرفت

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، بعد از ظهر دیروز (یکشنبه) زیردریایی «فاتح» به‌ عنوان دومین دستاورد جمهوری اسلامی ایران در حوزه شناورهای زیر سطحی با حضور «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران در بندرعباس به طور رسمی رونمایی و به ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش در آب‌های خلیج فارس و دریای عمان ملحق شد.

این اقدام با توجه به اینکه یکشنبه آخرین روز کنفرانس سه‌روزه امنیتی مونیخ بود و سخنرانی «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران هم در همین روز برنامه‌ریزی شده بود، در رسانه‌های آلمانی زبان انعکاس داشت.

نشریه آلمانی «اشپیگل» نوشت: «در کنفرانس امنیتی مونیخ، ایران و آمریکا نشان دادند که با هم رویکردی آشتی‌ناپذیر دارند. در این شرایط تهران از یک جنگ‌افزار رونمایی کرد و در اسرائیل هم انتقادها از اقدامات ایران افزایش یافته است.»

اشپیگل ضمن اینکه مشخصات زیردریایی فاتح را تشریح کرده، این اقدام ایران را «تحریک‌آمیز» دانسته است.

روزنامه آلمانی «تاگس‌اشپیگل» هم این خبر را با این عنوان منتشر کرد: «ایران زیر دریایی دارای موشک کروز را به کار گرفت».

این روزنامه مشهور آلمانی ضمن انتشار تصویری از زیردریایی فاتح نوشت که این زیر دریایی دارای اژدرافکن، مین دریایی و موشک‌های کروز است و این در شرایطی است که ایران برنامه موشکی خود را هم حفظ کرده است.

«ساخت ایران: رئیس جمهور ایران زیردریایی جدید را رونمایی کرد» عنوانی است که روزنامه اتریشی «کوریر» برای این خبر انتخاب کرد.کوریر نوشت که این زیردریایی ۶۰۰ تنی به موشک کروز  مجهز است.

شبکه خبری «دویچه‌وله» نوشت در حالی که ایران یک هفته پیش موشکی با برد هزار کیلومتر رونمایی کرده بود، اکنون از ساخت زیردریایی خبر داده که مجهز به موشک کروز است. ایران  تلاش سرسختانه‌ای را در پیش گرفته است تا برنامه نظامی خود را توسعه دهد و این موضوع را به نمایش بگذارد و بیش از همه غرب باید به آن توجه داشته باشد.

روزنامه سوئیسی «بازلرتسایتونگ» هم ضمن «تحریک‌کننده» خواندن این اقدام ایران نوشت که «افتخار ناوگان (دریایی) ایران به نام زیردریایی فاتح دارای موشک کروز است»

شناور زیر سطحی فاتح سرعتی معادل ۲۶ کیلومتر بر ساعت در زیر سطح دارد و بر روی سطح نیز سرعت آن به ۱۱ نات (۲۰کیلومتر بر ساعت) خواهد رسید. این زیردریایی همچنین توان ۳۵ روز دریانوردی و ماندگاری در دریا را دارد. فاتح با دستور رئیس جمهور عازم اولین ماموریت خود در آب‌های جنوب کشور شده است.

برخورداری از سامانه‌های سونار پیشرفته، رانش الکتریکی، مدیریت نبرد ترکیبی، جنگ الکترونیک و مخابرات امن یکپارچه از دیگر ویژگی‌های زیردریایی فاتح است.

در ساخت زیردریایی فاتح  بیش از ۴۱۲ هزار قطعه  با دستیابی و بومی سازی ۷۶ عنوان فناوری روز دنیا استفاده شده است و ساخت آن حاصل بیش از ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار نفرساعت کار و تلاش متخصصان صنایع دفاعی کشور با همکاری ۵۰۰ شبکه همکار شامل ۴۸ مرکز طراحی، ۱۲۰ مرکز صنعتی، ۸۰ شرکت دانش بنیان، ۵۷ مرکز دانشگاهی و ۱۹۵ مرکز پژوهشی کشور است.

منبع: فارس

انتهای‌پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.