گیلان- منوچهر پارسافر گفت: دستیابی به باغات یکدست و یکنواخت ژنتیکی در جهت باغبانی پایدار از مهمترین اهداف این سازمان است.

نهال، سنگ بنای باغبانی گیلان است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی ، منوچهر پارسافر مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان در جلسه کشاورزی استان گفت: توزیع بیش از ۵۰۰ هزار اصله نهال شناسنامه دار( مثمر و غیرمثمر) در بخش کشاورزی استان گیلان در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: عمده این نهال‌ها با اولویت طرح های توسعه اصلاح، جایگزینی و همینطور توسعه باغات در اراضی شیبدار استان استفاده می‌شود.

پارسافر ادامه داد: افزایش تولید و کیفیت محصولات باغبانی اصلاح و احیای باغات درجه ۲ و ۳ و تامین نهال استاندارد (با اصالت و سالم) مورد نیاز بهره‌برداران و همینطور دستیابی به باغات یکدست و یکنواخت ژنتیکی در جهت باغبانی پایدار از مهمترین اهداف این طرح است.

وی گفت: انواع ارقام (دانه دارها ،هسته دارها، دانه خشک ،مرکبات و گیاهان دارویی) که مستعد تولید اقتصادی و تجاری هستند، با تایید کمیته فنی نهال استان از یارانه نهال برخوردار می شوند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: امسال بالغ بر ۴ هزار و ۶۰۰ میلیون ریال اعتبارات نهال یارانه دار به استان اختصاص پیدا کرده است که بخشی از مبلغ خرید نهال به عنوان یارانه به متقاضیان پرداخت می‌شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.