جبار کوچکی نژاد گفت: در بیانیه رهبری به روی آوردن به جوانان و نخبگانی که می‌توانند در مقطع کنونی با تولید علم و محصولات فناوری وابستگی کشور به غربی‌ها را کمتر کنند، تاکید شده است. بخشی از تاکیدات رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب این بود که باید از اهرم‌های دیگری در کنار قوه قضائیه برای مبارزه با فساد استفاده کرد.

لزوم جوانگرایی و مبارزه با فساد از تاکیدات رهبری برای گام دوم انقلاب است

جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی درباره بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی رهبر معظم انقلاب اعلام شد، به «قدس آنلاین» گفت: رهبر معظم انقلاب، با این بیانیه افق جدیدی را جلوی دید مردم قرار دادند و این بیانیه در واقع چشم اندازی برای گام دوم انقلاب است. در بیانیه ایشان به روی آوردن به جوانان و نخبگانی که می توانند در مقطع کنونی با تولید علم و محصولات فناوری وابستگی کشور به غربی ها را کمتر کنند، تاکید شده است.

کوچکی نژاد اظهار داشت: مبحث مهم دیگر ایشان درباره مبارزه با فساد بود که متاسفانه جمهوری اسلامی در چهل ساله نخست خود نتوانست به این پدیده شوم غلبه کند، تا جاییکه در حال حاضر فساد در بسیاری از زمینه ها با بروز برخی اقدامات همچون تبعیض و رانت به بدنه دولت و جامعه گسترش یافته است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تصریح کرد: بخشی از تاکیدات رهبری در بیانیه این بود که باید از اهرم های دیگری در کنار قوه قضائیه برای مبارزه با فساد استفاده کرد. از سوی دیگر همانطور که شاهد بودید مجلس هم به طرح دو فوریتی که درباره به کارگیری اصل 49 قانون اساسی در زمینه مبارزه با فساد است، رای نداد. اگر نمایندگان مجلس به این طرح رای می دادند مسلماً در راه مبارزه با فساد گام های بلندتری برداشته می شد.

نماینده مردم رشت در مجلس افزود: البته دولت هم اراده چندانی برای مبارزه با فساد در نهادها و دستگاه های ذیربط ندارد. طبق تاکیدات رهبری در این بیانیه، باید سازمان مستقلی از دستگاه های حکومتی و قضائی برای مبارزه با فساد تشکیل شود. این سازمان نباید هیچ گونه وابستگی به بودجه دولتی و مصوبات مجلس و قوه قضائیه داشته باشد تا بتواند دستگاه ها را به سمت مبارزه با فساد هدایت کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.