پیرحسین کولیوند با اشاره به نقش خیرین در حوزه سلامت از تاسیس ۳۳۰ پایگاه اورژانس توسط خیرین خبر داد.

 ساخت ۳۳۰ پایگاه اورژانس توسط خیرین سلامت

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، پیرحسین کولیوند رئیس سازمان اورژانس کشور در اولین همایش مجمع خیّرین سلامت و سازمان اورژانس کشور گفت: اولین همایش تقدیر از خیّرین سلامت در بخش فوریت‌های پزشکی برگزار شد و خوشبختانه این همایش مورد استقبال قرار گرفت.

رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه از حدود سه هزار پایگاه اورژانس شهری و روستایی حدود ۳۳۰ پایگاه توسط خیّرین سلامت ساخته شده است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این همایش برخی از خواسته‌ها و تجهیزاتی که در حوزه فوریت‌های پزشکی نیاز داشتیم به اطلاع خیّرین سلامت رسید تا خیّرین در صورت تمایل در این امور خیر، مشارکت کنند.

وی در ادامه افزود: معتقدیم هر فردی که در حوزه پزشکی برای حفظ جان و کاهش آلام هموطنان خود تلاش کند در ثواب بزرگی سهیم خواهد بود.

کولیوند با بیان اینکه بیشتر نیازمندی‌های سازمان اورژانس کشور تجهیزات فوریت‌های پزشکی است، اظهار داشت: ساخت پایگاه‌های اورژانس به خصوص در محل‌هایی که مورد نیاز است از نیازمندی‌های دیگر سازمان اورژانس کشور محسوب می شود. در حال حاضر، مهمترین تجهیزاتی که در سازمان اورژانس کشور احتیاج داریم آمبولانس و وسایل داخل آمبولانس مثل مانیتورینگ دستگاه نوار قلب و فشار سنج است.

رییس سازمان اورژانس با بیان اینکه ارزش اقدامات پرسنل اورژانس پیش بیمارستانی از کار خیّرین کمتر نیست، گفت: عوامل اورژانس روزانه با به خطر انداختن جان خود، جان فرد دیگری را نجات می دهند. این در حالی است که خیّرین نیز، مال خود را در راه سلامت و امنیت شهروندان هزینه می‌کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.