وزیر راه و شهرسازی با بیان این که بهره برداری از ۱۲ دستگاه گنتری کرین در بندر شهید رجایی باعث افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت کانتینری این بندر می شود، افزود: به این ترتیب ظرفیت کانتینری بندر شهید رجایی به ۵.۸ میلیون TEU افزایش می یابد.

افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت بزرگ ترین بندر ایران با بهره‌برداری از ۱۲ جرثقیل

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، محمد اسلامی با بیان این که با بهره برداری از  ۲۰ دریایی و بندری به ارزش ۱۶۰۰ میلیارد تومان در بندر شهید رجایی برای ۲۲۰۰  نفر اشتغال مستقیم ایجاد شده است، اظهار کرد: بهره برداری از این پروژه ها به ویژه ۱۲ دستگاه جرثقیل کشتی به ساحل تخلیه و بارگیری کانتینر ( گنتری کرین) باعث افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت کانتینری بندر شهید رجایی ۵.۸ میلیون TEU افزایش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: بهره برداری از این پروژه ها ظرفیت ها و قابلیت های بزرگترین بندر تجاری ایران را در زمینه های صادرات، واردات و ترانزیت افزایش خواهد داد.

وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه در شرایط تحریم باید فعالان حوزه دریایی و بندری قوی تر و منسجم تر عمل کنند، گفت: ظرفیت های دریایی کشور متنوع است؛ ایران از ۵۸۰۰ کیلومتر نوار ساحلی در جنوب و شمال برخوردار است که می تواند مشاغل گوناگونی را برای اشتغالزایی ایجاد کند. بالفعل شدن این ظرفیت های بالقوه، نیازمند همدلی و همگرایی فعالان و متولیان حوزه دریایی کشور است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.