۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰
کد خبر: 644950

مدیر طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد از پلمب و بستن یک مرکز حلزون درمانی در این شهر با مجوز دادستانی و همکاری نیروی انتظامی و بازداشت متولی آن خبرداد.

مرکز حلزون درمانی در مشهد پلمب شد

به گزارش قدس آنلاین دکتر سید جواد مجتبوی افزود: این مرکز در حالی روز گذشته مورد بازرسی قرار گرفت که متولی آن با عنوان حلزون درمانی چند حلزون را روی صورت چند زن قرار داده بود.

وی ادامه داد: حلزونهای مورد استفاده در این مرکز که گفته شده وارداتی است به دامپزشکی خراسان رضوی جهت بررسی بیشتر در خصوص احتمال خطر انتقال بیماریها ارسال شدند.

مدیر طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: حلزون درمانی، ممنوع است و مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیست و هر مرکزی که اقدام به حلزون درمانی کند مداخله گر درمانی محسوب می شود و با تمام این مراکز چه دارای مجوز از دانشگاه علوم پزشکی مشهد باشند و چه نباشند برخورد قانونی خواهد شد.

مجتبوی افزود: حلزون درمانی از سوی مداخله گران درمان معمولا برای زیبایی استفاده می شود و در استفاده از این روش، خطر انتقال بیماریهای مشترک بین انسان و حیوان وجود دارد.

دانشکده طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد از سال 1389 فعالیت خود را در مشهد آغاز کرده و هم اکنون دارای سه گروه طب ایرانی، طب چینی و مکمل و علوم دارویی در طب ایرانی است.

منبع:ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.