معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در حال حاضر خراسان رضوی رتبه نخست پژوهش‌سراهای دانش آموزی را در اختیار دارد.

خراسان رضوی رتبه نخست پژوهش‌سراهای دانش آموزی را در اختیار دارد
به گزارش قدس آنلاین ؛ رضا صابری تولایی ، اظهار داشت: طبق آخرین آمار، 500 هزار دانش‌آموز در مقطع متوسطه دوم در خراسان رضوی تحصیل می‌کنند، 275 هزار نفر از تعداد مذکور در مقطع متوسطه اول قرار دارند و سایر آنها در مقطع متوسطه دوم مشغول به فعالیت هستند.

وی تصریح کرد: 40 هزار نفر از تعداد مذکور در پایه دوازدهم تحصیل خود را ادامه می‌دهند که 22 هزار دانش‌آموز در بخش دختران شامل افراد فعال در پایه دوازدهم می‌شوند، نرخ پوشش تحصیلی متوسطه اول در استان به 94 درصد می‌رسد، در مقطع متوسطه دوم نیز استان از 90 درصد پوشش برخوردار است.

صابری با اشاره به تفاوت آماری میان خراسان رضوی و کشور و لزوم افزایش نرخ پوشش تحصیلی در استان ادامه داد: نرخ کلی پوشش تحصیلی در دانش‌آموزان از سال گذشته تاکنون دارای یک درصد افزایش بوده اما به طور متمایز  تعداد دختران کمتر از گذشته شده است.

وی خاطرنشان کرد: به تازگی شناسایی 8 هزار دانش‌آموز در مقاطع تحصیلی گوناگون صورت پذیرفته و برخی از افراد به مدرسه بازگشتند، خراسان رضوی از توازن بیشتری نسبت کشور در ارتباط با توزیع دانش‌آموزان در سه رشته فنی‌حرفه‌ای، نظری و کارودانش داشته برخوردار است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: رقم این توازن در استان به 42 درصد رسیده است، آمار این استان با اتمام برنامه ششم به 50 درصد می‌رسد، در حال حاضر با توجه به در نظر گرفتن یک پژوهش‌سرا برای هر اداره آموزش و پرورش، 49 پژوهش‌سرا فعال هستند و استان از این نظر حائز رتبه نخست کشور شده است.

منبع : تسنیم

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.