خانه ووشو پس از گذشت ۱۲ سال در خراسان رضوی افتتاح شده و ورزشکاران این رشته ورزشی با امید و انگیزه بیشتری به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

افتتاح خانه ووشو خراسان رضوی انگیزه ورزشکاران را دوچندان می‌کند

 

به گزارش قدس آنلاین ، ووشو ورزشی بسیار جذاب بوده و طرفداران زیادی دارد، ووشوکاران خراسان رضوی تاکنون توانستند بدرخشند و مدال‌های گوناگونی کسب کنند، این ورزش در حال پیشرفت بوده و ورزشکاران آن هر روز تمرینات خود را انجام می‌دهند تا بیش از گذشته در مسابقات افتخارآفرینی کنند.

مسئولان ووشو تاکنون سعی بر ارتقاء این ورزش در خراسان رضوی داشتند و ورزشکاران نیز تمام توان خود را برای محقق شدن این امر در زمان کوتاه به کار برده‌اند، اقدامات مطلوبی انجام شده و برنامه‌های مناسبی در پیش رو قرار دارد، خانه ووشوی خراسان رضوی افتتاح شد و ورزشکاران می‌توانند بیش از گذشته مقام‌آوری کنند.

زهره قرایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: اقدامات مطلوبی انجام شده که از آنها می‌توان به کسب دو مقام طلا در المپیاد کشوری ووشو اشاره کرد، خانه ووشوی خراسان رضوی پس از گذشت 12 سال افتتاح شد و ورزشکاران می‌توانند تمرینات خود را دنبال کنند.

وی تصریح کرد: سالن قابل دسترس ورزشکاران از سال 89 فروخته شد و تاکنون ورزشکاران از مکان مناسبی برخوردار نبودند، البته هنوز در برخی موارد ورزشکاران استان میان سایر ورزشکاران رتبه نخست را دارا هستند اما پیشرفت آنها از سال 89 کند شد، به تازگی خانه ووشو افتتاح شد و ورزشکاران قصد دارند از ابتدا مهارت خود را افزایش دهند.

نایب رئیس هیئت ووشوی خراسان رضوی گفت: افزایش مهارت مدتی طول می‌کشد و با این تفاسیر باید دست کم 3 تا 4 سال دیگر تلاش کنیم، فرش تالوفیلد و سکوی ساندا که به تازگی ساخته شده در این مکان قرار داده شدند اما هنوز وسایل بسیاری احتیاج داریم که قیمت‌های آنها افزایش یافته است، به عنوان مثال کفش ووشو 600 هزار تومان شده و سلاح به 700 هزار تومان رسیده است.

وی تصریح کرد: سایر استان‌ها با مربی چینی تمرینات خود را اجرایی می‌کنند، هیئت به تنهایی از عهده خود برآمده و رئیبس هیئت امسال حدود 16 میلیون تومان به صورت شخصی هزینه کرده است، باید سایر ارگان‌ها مانند آموزش و پرورش و شهرداری به کمک هیئت ووشوی خراسان رضوی بیایند.

قرایی ادامه داد: ورزشکاران ووشوی استان باید از زیر صفر آغاز کنند، خانه ووشو در حال حاضر به کار ورزشکارانی مانند دهقان و شاکریان نمی‌آید و باید این مکان زودتر از این تاریخ به دست آنها می‌رسید، باید ووشو وارد محلات شود، بسیاری از رشته‌ها زیر نظر هیئت مربوطه هستند اما ووشو شامل آنها نمی‌شود.

هادی غمخوار نیز اظهار داشت: خانه ووشوی خراسان رضوی با حضور معاون توسعه ورزش کشور افتتاح شد، امور مختلفی در این راستا انجام شده که از آن می‌توان به ساخت سکوی ساندا اشاره کرد، فدراسیون مبلغ مشخصی رابرای ساخت این سکوها در نظر گرفته بود، فرش تالوفیلد نیز در خانه ووشو پهن شد.

وی تصریح کرد: فرش تالوفیلد نیز از چندین سال گذشته توسط فدراسیون در اختیار هیئت ووشوی استان بود که در محل اصلی خود قرار گرفت، امروز برنامه‌های بسیاری در پیش رو داریم و باید برای شیفت‌بندی و کمبود تجهیزات همکاری فکری با متولیان به عمل آید، هنوز نواقص بسیاری در ووشو وجود دارد.

دبیر هیئت ووشوی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: تجهیزاتی نظیر 6 تا 7 عدد کیسه بوکس، دستکش و نظایر این موارد در بخش ساندا لازم است، پک کامل ساندا و وزنه برای تالو در هیئت وجود ندارد، تعویض رویه فرش تالوفیلد 20 میلیون هزینه در بر دارد، خوشبختانه بدنه فرش سالم بوده و تنها رویه آن باید عوض شود.

غمخوار ادامکه داد: قیمت نیزه به یک میلیون و 850 تومان رسیده و کمترین آنها یک میلیون و 100 هزار تومان قیمت دارد، خرید 10 نیزه برای ورزشکاران حرفه‌ای حدود 20 میلیون هزینه دارد، ووشو دارای حرکات آکروباتیک بوده و باید تجهیزات ژیمناستیک نیز فراهم شود، حدوداً 100 تا 200 میلیون تومان برای تکمیل تجهیزات ووشو لازم است.

وی بیان کرد: با اخذ خانه ووشو و تخصیص آن به ورزشکاران استان، می‌توان شاهد پیشرفت بسیاری در ووشوی استان بود، خانه ووشو پس از گذشت 12 سال در استان راه اندازی شده و فرش تالوفیلد که تاکنون در انبار بود در این محل پهن شد.

منبع : تسنیم

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.