استاندار خراسان رضوی گفت: در شرایط فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم و محدودیت های بین المللی، بهره گیری از روشهای گذشته یا رایج در جذب سرمایه گذاری خارجی کارساز نیست و باید شیوه فعلی تغییر کند.

شیوه جذب سرمایه گذاری خارجی باید تغییر کند

به گزراش قدس آنلاین ؛ علیرضا رزم حسینی روز دوشنبه در نشست کارگروه سیاستگذاری و رفع موانع سرمایه گذاری در خراسان رضوی افزود: در شرایط کنونی بهترین شیوه برای افزایش جذب سرمایه گذاری خارجی در استان، شناسایی خراسانی های معتبر و مقتدر در خارج از کشور و بهره گیری از آنان است.

وی اظهارداشت: با روش های گذشته ممکن است موارد استثنایی مبنی بر جلب سرمایه گذاری خارجی در استان وجود داشته باشد اما این موارد به جذب سرمایه گذری منتهی نمی شود لذا باید روشی بکار گیریم که بیشترین بازدهی را داشته باشد.
وی گفت: باید از ایرانیان مقتدر یا خراسانی های معتبر در سطح بین المللی و داخلی بهره گرفت تا با متولیان استانی در شناسایی و جذب سرمایه گذاران خارجی و همچنین معرفی ظرفیت های سرمایه گذاری همراه شوند.
استاندار خراسان رضوی از مرکز خدمات سرمایه گذاری استان خواست، لیستی از معتمدین و خراسانی های فعال مقیم خارج از کشور تهیه کند و با آنان ارتباط بگیرد تا شبکه گسترده ای از ایرانیان مقیم خارج از کشور که دارای اعتبار بین المللی هستند، ایجاد شود.
رزم حسینی ادامه داد: نیمی از گردشگرانی که به ایران وارد می شوند، با آژانس های مسافرتی در ارتباط هستند و از این طریق می توان ایرانی های معتبر و مقتدر که مجاهدین اقتصادی ایران در خارج هستند را شناسایی و به جذب سرمایه گذاری خارجی در استان کمک کرد.
وی افزود: رقم سرمایه گذاری خارجی در این استان عدد ناچیز و فاصله بین جلب و جذب سرمایه گذاری معنادار است، اینکه دست روی دست بگذاریم و در انتظار ورود سرمایه گذار خارجی باشیم هیچ گاه در این حوزه موفق نخواهیم بود.
استاندار خراسان رضوی در پاسخ به درخواست اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان مبنی بر تغییر مکان فعلی ساختمان مرکز خدمات سرمایه گذاری استان گفت: پیشنهاد من در این خصوص اختصاص یکی از خانه های تاریخی شهر و بازسازی آن برای استقرار این مرکز است تا در فرآیند جذب سرمایه گذار خارجی موثر واقع شود و انگیزه بیشتری در آنان ایجاد کند.
رزم حسینی با اشاره به ظرفیت های پنجره واحد سرمایه گذاری در استان افزود: این پنجره ظرفیت های قانونی بسیار دارد اما از آن به نفع مطلوب استفاده نمی شود و در مجموع تاکنون بازدهی قابل توجهی ندارد.
وی اظهار داشت: هم اینک کشورهای پیشرفته دنیا از طریق فضای مجازی بهترین شرایط و آسان ترین شیوه ها را برای جذب سرمایه گذاران خارجی بوجود آورده اند اما ما هنوز در این زمینه پیشرفت خوبی نداشته ایم.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به موانع موجود در مسیر سرمایه گذاری گفت: رفع موانع موجود در مسیر طرحهای اقتصادی و عمرانی نیمه تمام که توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی در استان اجرا شده، در حال پیگیری است.
وی افزود: در ابتدا باید به کمک سرمایه گذاران داخلی آمد تا شرایط سرمایه گذاری برای آنان تسهیل شود، سپس به دنبال رفع موانع در مسیر جذب سرمایه گذاری خارجی رفت.
منبع :ایرنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.