مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: از امروز دوشنبه 29 بهمن 1397 تا 31 مرداد سال آینده فیلمسازان و هنرمندان می توانند آثار خود را به نخستین جشنواره فیلم دفاع مقدس خراسان رضوی ارسال کنند.

نخستین جشنواره فیلم دفاع مقدس خراسان رضوی فراخوان داد

به گزارش قدس آنلاین ؛ سرتیپ دوم پاسدار حسینعلی یوسفعلی زاده روز دوشنبه در نشستی خبری در خصوص این جشنواره افزود: نخستین جشنواره فیلم دفاع مقدس خراسان رضوی با عنوان 'فیلم کهربا' شهریور ماه 1398 در مشهد برگزار می شود و آثار منتخب آن به نمایش در خواهد آمد.

وی ادامه داد: شرکت کنندگان در این جشنواره باید از استان خراسان رضوی باشند اما هنرمندان دیگر استانها نیز می توانند به صورت جنبی در این جشنواره شرکت کنند.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: آثار ارسالی باید در قالب مستند، داستانی، فیلمنامه، پویانمایی، نماهنگ و ویدیوی کوتاه و بلند باشد و حدود سه تا پنج داور استانی و کشوری آثار شرکت داده شده در جشنواره فیلم کهربا را قضاوت خواهند کرد.
یوسفعلی زاده 'ایثار، شهادت، پایداری و مقاومت' را چهار موضوع اصلی آثار این جشنواره عنوان کرد و افزود: موضوعاتی نظیر نقش دفاع مقدس در ابعاد اقتصاد مقاومتی، الگو سازی فرهنگی، سبک زندگی و مبارزه با فساد نیز در این جشنواره مورد توجه قرار خواهد گرفت.
وی در خصوص علت نامگذاری این جشنواره به نام کهربا گفت: سنگ کهربا جواهری ارزشمند و گرانبهاست لذا جشنواره فیلم شهدا و دفاع مقدس که به عنوان مقولاتی ارزشی و گرانبها در تاریخ این مرز و بوم مطرحند به نام جشنواره فیلم کهربا نامگذاری شده است.
منبع : ایسنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.