در پی بالا گرفتن تنش‌ها میان لهستان و رژیم صهیونیستی، نشست ویشگراد که قرار بود امروز در اراضی اشغالی فلسطین برگزار شود، لغو شد.

نشست ویشگراد در اراضی اشغالی فلسطین لغو شد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، در پی تشدید تنش‌ها در روابط لهستان و رژیم صهیونیستی به دلیل اظهارات یک مقام صهیونیست درباره همدستی این کشور اروپایی با آلمان نازی و در پی آن لغو سفر وزیر خارجه لهستان به اراضی اشغالی فلسطین، «آندری بابیش»، نخست وزیر جمهوری چک امروز (دوشنبه) در گفتگو با خبرنگاران از لغو نشست ویشگراد که قرار بود امروز برگزار شود، خبر داد.

وی افزود: به جای آن سران مجارستان، جمهوری چک و اسلواکی در نشست‌هایی دوجانبه حضور خواهند یافت.

«مائتوش موراویه تسکی»، نخست وزیر لهستان پیشتر در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد که اظهارات «یسرائیل کاتس»، سرپرست وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی درباره لهستان «نژادپرستانه و غیرقابل قبول» و چیزی است که نمی‌توان آن را بدون پاسخ گذاشت.

«بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی یسرائیل کاتس را روز یکشنبه به عنوان سرپرست وزارت خارجه این رژیم انتخاب کرد. در همان روز وی در مصاحبه با شبکه آی ۲۴ رژیم صهیونیستی اظهاراتی نژادپرستانه علیه لهستان مطرح کرد. نشست سران چهار کشور اروپای مرکزی و شرقی با نام نشست «ویشگراد» قرار بود امروز در قدس اشغالی برگزار شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.