نماینده مردم خمین در مجلس گفت: با استانی شدن انتخابات هزینه انتخابات افزایش یافته و امکان ورود پول‌های کثیف در روند انتخابات بالا می‌رود.

استانی‌شدن انتخابات ورود پول کثیف به انتخابات را افزایش می‌دهد

به گزارش قدس آنلاین، محمدابراهیم رضایی نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی ضمن مخالفت با طرح استانی شدن انتخابات مجلس، گفت: با استانی شدن انتخابات پارلمان هزینه انتخابات بالا می‌رود که در این روش نامزدها تنها با اتکا به شرایط مالی خاص می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

وی با بیان اینکه با استانی شدن هزینه‌های تبلیغاتی به علت گسترش حوزه انتخابیه افزایش می‌یابد، افزود: با این طرح هزینه شرکت در انتخابات افزایش می‌یابد به همین دلیل نمایندگان مردم وام‌دار جریان‌های سیاسی و احزاب شده و ارتباط شفاف بین مردم و نمایندگان کمرنگ می‌شود.

رضایی با تاکید بر اینکه استان شدن انتخابات باعث کاهش سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه و دیدارهای مردمی می‌شود، اظهار داشت:  نقش نظارتی نمایندگان نیز با توجه به گسترش محدوده جغرافیایی حوزه انتخابیه کاهش می‌یابد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اضافه کرد: با استانی شدن انتخابات رابطه مردم و نمایندگان با توجه به گستردگی حوزه انتخابیه و به ویژه در شهرستان‌ها و روستاها کاهش می‌یابد و موجبات نارضایتی مردم را فراهم می‌آورد.

وی خاطرنشان کرد: با استانی شدن انتخابات هزینه انتخابات افزایش یافته و امکان ورود پول‌های کثیف در روند انتخابات بالا می‌رود.

منبع: تسنیم

انتهای‌پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.