البرز -عباس زارع با بیان اینکه نهاد شهرداری یک نهاد خدماتی نیست بلکه یک نهاد اجتماعی است، گفت: رابطه کنونی مدیران و روابط عمومی ها چندان معقول نیست و متاسفانه آمیخته به تملق و چاپلوسی است .

رابطه کنونی مدیران و روابط‌عمومی‌ها آمیخته به تملق وچاپلوسی است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، عباس زارع رئیس شورای شهر کرج عصر دوشنبه در جلسه  کمیسیون هنر و ارتباطات که در زمینه بررسی تهدیدها و فرصت های پیش روی روابط عمومی شهرداری کرج برگزار شد اظهار کرد: تقویت کننده روابط عمومی هرارگانی مدیران ارشد هستند و قائل به نگاه دو سویه بین خود و دستگاه  ومجموعه روابط عمومی  است و اگر این نگاه به وجود نیاید رشد و تعالی در این حوزه به وجود نمی آید.

وی افزود: درک درستی از انتقاداتی که شهروندان از طریق رسانه یا پلهای ارتباطی  بر ما وارد می کنند داشته باشیم و پاسخ ما در قبال عملمان باشد.

زارع با بیان اینکه نقد سازنده، موفقیت مدیران در آینده را تضمین می کند، افزود: روابط عمومی ها باید شنونده و منتقل کننده حرفه ای باشند و فرهنگ پاسخگویی را در جامعه نهادینه کنند.

رئیس شورای شهر کرج با اشاره به اینکه مدیریت شهری نیازمند یک تغییر رویکرد است، گفت: متاسفانه شعار داده می شود ولی ساز و کار آن را نمی دانیم و نهاد شهرداری یک نهاد خدماتی نیست بلکه یک نهاد اجتماعی است.

وی اضافه کرد:این نگاه باید تغییر یابد و این گزارشات اجتماعی بایستی از همین روابط عمومی شهرداری ها آغاز شود و در این زمینه بخشی که فکرمی کنید دانش آن را ندارند  باید این دانش را کسب کنند.

زارع با اشاره به اینکه اگر نهاد خدماتی به سمت نهاد اجتماعی حرکت کرد رفتارها نیزدو سویه خواهد شد، گفت: این دوسویه بودن  یک طرف مردم و طرف دیگر شهرداری خواهد بود که یکی مطالبه گر و دیگری پاسخگو خواهد بود.

وی افزود:مدیران روابط عمومی ها باید ظرفیت نقدپذیری و آستانه تحمل مدیران خود را افزایش دهند و آنها را برای شنیدن صدای واقعی مردم به سطح محلات بکشانند اما متاسفانه آستانه تحمل مسئولین نسبت به نقد بسیار پایین است و باید تلاش کنید مدیران حرف های مردم را بشنوند.

زارع تصریح کرد: رابطه کنونی مدیران و روابط عمومی ها چندان معقول نیست و متاسفانه آمیخته به تملق و چاپلوسی است و از روابط عمومی ها انتظار می رود از عملکرد صرفاً مناسبتی خارج شوند.

این مسئول درادامه گفت: رابطه معقولی در شهرداری کرج بین شهرداری  ومدیران با روابط عمومی  به وجود نیامده است و پیامد آن همین نقدهایی است که به روابط عمومی بر می گردد.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج خاطر نشان کرد: روابط عمومی ها باید از چاپ مکرر بنر به عنوان یک ابزار ضد محیط زیستی دست بردارند و تا جایی که امکان دارد از تشریفات هزینه بر و ریخت و پاش و عملکرد صرفاً مناسبتی و تقویمی اجتناب کنند.

 زارع با تاکید بر اینکه رسالت روابط عمومی رسانه سازی نیست، بلکه تقویت و حمایت از رسانه های حرفه ای و مطالبه گر است، گفت: روابط عمومی باید به دنبال خبر و عملکرد نهاد متبوعش برای اطلاع رسانی باشد و منتظر خبر نماند.

وی با اشاره به اینکه  نشانه شخصیت روابط عمومی نشانه شخصیت شورا و شهرداری است و بخش های مختلف مدیریت شهری کرج پیشانی شهر ما هستند، گفت: باید به دنبال نوآوری، خلاقیت، ایده پروری و استفاده بهینه از امکانات و بودجه های در اختیار باشند و از سنتی به مدرنیته در آوریم

رئیس شورای شهر کرج در پایان گفت: نقد من به شهرداری کرج این است که  بهم ریختگی سازمانی در حوزه فرهنگی در شهرداری وجود دارد و یک سازمان و آئین نامه ای در این زمینه بایستی به وجود بیاید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.