۲۰ نماینده مجلس با استناد به اصل ۸۸ قانون اساسی، طرح سؤال از حسن روحانی درباره وضعیت آموزش و پرورش رایگان را تهیه کرده‌اند.

سؤال ۲۰ نماینده از رئیس جمهور درباره عدم تحصیل رایگان+متن

 به گزارش قدس آنلاین، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با استناد به اصل ۸۸ قانون اساسی، طرح سؤال از حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور درباره وضعیت آموزش و پرورش رایگان و هزینه‌های بالای این وزارتخانه تهیه کرده‌اند.

متن این طرح که تاکنون به امضای بیش از ۲۰ نماینده رسیده، به شرح زیر است:
هیئت رئیسه محترم مجلس شورای اسلامی
سلام علیکم
احتراما با توجه به اصل ۸۸ قانون اساسی جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، با توجه به نقض اصلی سی‌ام قانون اساسی، فصل سوم قانون اساسی از رئیس جمهور محترم جناب آقای دکتر حسن روحانی طرح سوال داریم.
سوال: چرا طبق اصلی سی‌آم قانون اساسی، وسایل آموزش و پرورش رایگان برای همه دانش‌آموزان از همه طبقات جامعه، نژاد، قوم، به طور عادلاانه و رایگان تا پایان دوره متوسطه فراهم نمی‌گردد.
فصل سوم قانون اساسی حقوق ملت[اصل نوزدهم]: مردم ایران از هر قوم و قبیله که باشند از حقوق مساوی برخوردارند و رنگ و نژاد و زبان مانند این‌ها سبب امتیاز نخواهد شد.
اصل سی‌ام قانون اساسی: دولت موظف است وسایل آموزش و پرورش رایگان را برای ملت تا پایان دوره آموزش متوسطه فراهم سازد و و وسایل و تحصلات عالی را گسترش دهد.

منبع: فارس
انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.