خراسان شمالی- حسین فرخنده گفت: باید فضایی را در جامعه و رسانه فراهم کرد که معرفت دینی در آن رشد کند و این کار می تواند در ترویج و فعالیت های دینی تاثیرگذار باشد.

برترین های جشنواره" تلاوت، حفظ قرآن و رسانه در قرآن" تجلیل شدند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حسین فرخنده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در مراسم تجلیل از برگزیدگان جشنواره تلاوت و حفظ قرآن و رسانه در قرآن با حضور امام جمعه بجنورد  و رئیس شورای هماهنگی و گسترش فعالیت های قرآنی استان برگزار شد، گفت: ٢٩ نفر در جشنواره" تلاوت و حفظ قرآن و رسانه در قرآن" در استان حائز رتبه برتر و از آنها تجلیل شد.

وی اظهار داشت: فراخوان این جشنواره در ١٥ آبان ماه منتشر شد و تا ٣٠ آبان شرکت کنندگان فرصت داشتند تا آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی گفت:  در این جشنواره ٢١٧ نفر ثبت نام کردند که از این تعداد تنها ٢٩ نفر حائز رتبه برتر شدند.

فرخنده افزود: در بخش رسانه در قرآن نیز ٢٥ رسانه شرکت داشتند که از این تعداد سه نفر رتبه برتر این بخش را کسب کردند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی هدف از برگزاری این جشنواره ها را تبیین آموزه های قرآنی به رفتارهای دینی عنوان کرد و گفت: باید فضایی را در جامعه و رسانه فراهم کرد که معرفت دینی در آن رشد کند و این کار می تواند در ترویج و فعالیت های دینی تاثیرگذار باشد.

فرخنده، در خاتمه اظهارداشت: آیین اختتامیه جشنواره های هفته قرآن و عترت خراسان شمالی که قرار است روز پنج شنبه دوم اسفند ماه در بجنورد با حضور دکتر فقهی زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شود، از ١٤ فعال قرآنی که منشاء خدمات موثر در حوزه قرآنی هستند، تجلیل خواهد شد.

در پایان این مراسم از ٢٩ قرآن آموز که در جشنواره تلاوت و حفظ قرآن و قرآن در رسانه حائز رتبه شده بودند با اهدا لوح تقدیر و هدایایی به رسم یاد بود از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی قدردانی شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.