خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه نظام اسلامی باید در بالاترین حد ممکن از قدرت قرار بگیرد، گفت: تنها زبانی که جهان می فهمد زبان قدرت است.

نظام اسلامی باید در بالاترین حد ممکن از قدرت قرار بگیرد

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد خطیب نماز جمعه تهران در مراسم نخستین بزرگداشت شهدای خیابان پاسداران، اظهارداشت: یکی از مولفه های مهم در سیاست مقوله قدرت است که در مفاهیم و آموزه های دینی ما هم به آن توجه ویژه ای شده است.

وی گفت: اگر اینطور گفته شود که اسلام آمده است تا بر توانایی و اقتدار انسان و جامعه بیافزاید سخن درستی است و اقتدار عقلانی، اخلاقی، سیاسی، دفاعی، اقتصادی و فرهنگی از جمله این موارد است.

ابوترابی فرد تصریح کرد: خدا می گوید بنده من مثل من باش، در چه چیزی؟ در قدرت؛ خداوند می گوید از اوامر من اطاعت کن، بندگی داشته باش، تو هم مثل من قدرتمند میشوی. بنده خدا اراده کند، اراده اش محقق می شود و این درجه برای انسان در سایه عبودیت به دست می آید.

امام جمعه موقت تهران افزود: شخصیت مقتدر امام راحل را دیدید، قدرت ایشان قدرت بندگی والایی بود که از آن برخوردار بودند، قدرت امام ناشی از قدرت ایمان وی بود.

وی ادامه داد: قدرت امروز رهبر انقلاب اسلامی در برابر جهان استکبار برگرفته از قدرت ایمان است. نظام اسلامی باید در بالاترین حد ممکن از قدرت قرار بگیرد، این نقشه راه انقلاب اسلامی است.

ابوترابی فرد گفت: جهان اسلام باید در بالاترین جایگاه قدرت باشد و نباید از ناکارآمدی های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی رنج ببرند. خلق قدرت در برابر نظام سلطه یکی از اهداف ترسیم شده توسط انقلاب اسلامی ایران است که رهبری هم نقشه راه آن را ترسیم کرده اند.

 خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: انقلاب اسلامی مقتدر در ادبیات سیاسی خود ذره ای ظلم را برای هیچ انسانی تعریف نمیکند، حتی بر دشمن. منطق ما منطق عدالت است. ما در دوران هشت سال جنگ با صدام هم از این مسیر و از این منطق دفاع کردیم.

تنها زبانی که جهان می فهمد زبان قدرت است

وی افزود: در ادبیات نظامی ما سلاح شیمیایی تعریف نشده است، چه برسد به سلاح هسته ای. ما حتی برای تنبیه دشمنان هم مراقبیم که دیگران صدمه نبینند. یعنی تنبیه ما هم در چارچوب قانون، عدالت و احکام اسلامی است.

ابوترابی فرد گفت: در نظام ما از قدرت سواستفاده نمی شود و به صاحبان قدرت هم اجازه نمی دهیم که از قدرت خود برای تضعیف نظام جمهوری اسلامی ایران استفاده کند. آنچه ماشین جنگی آمریکا و رژیم صهیونیستی را متوقف کرده قدرت شما است. تنها زبانی که جهان می فهمد زبان قدرت است.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: افزایش قدرت و ارتقای امنیت از مهمترین راهبردهای انقلاب اسلامی ایران است. ما امروز به بلوغ امنیت دست یافته ایم و باید آن را افزایش دهیم. شما امروز در ناامن ترین منطقه جهان زیباترین جلوه امنیت را خلق کردید.

وی با اشاره به اینکه امنیت کشورهای جهان اسلام و مطنقه با امنیت ایران گره خورده است، تصریح کرد: ایران با افزایش امنیت خود به افزایش امنیت کشورهای همسایه و مسلمان می‌اندیشد و برای آنها پیام آور قدرت و امنیت است و برای همین شما در دنیا احترام دارید.

ابوترابی فرد افزود: نیروهای سپاه و نیروهای مسلح ما مورد احترام ملت های اسلامی هستند چرا که شماها برای آنها امنیت و قدرت را خلق کرده اید. شهدا در این مسیر نقش مهمی داشتند. شهدا برای ما قدرت آفریدند.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: نیروی انتظامی مفتخر است که عالی ترین سطح از امنیت را با الهام از رهنمود های رهبری و همکاری با دستگاه های دیگر در راه امنیت به استقبال شهادت رفته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شما نیروهای مسلح تحت فرماندهی خدا قرار دارید چون رهبر شما، فرماندهی کل قوا تحت فرماندهی خدا است. شماها پناهگاه مردم هستید و باید هر قدر می توانید این ظرفیت را ارتقا دهید.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.