معاون هوشمندسازی سازمان فناوری اطلاعات شهرداری گفت: نخستین منطقه هوشمند که در آن نیازی به مراجعه به شهرداری نیست در بهار ۹۸ رونمایی می شود.

رونمایی از نخستین منطقه هوشمند مشهد در بهار ۹۸

به گزارش قدس آنلاین ، محمدرضا سمیعی روز سه شنبه در نشست خبری که در سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد برگزار شد اظهارکرد: بخش عظیمی از جامعه با مفهوم هوشمندسازی آشنا هستند اما در بحث هوشمندسازی تفاوت واژه ها بسیار دقیق است.

وی افزود: آلودگی هوا، ترافیک، مسائل زیست محیطی از مسائل مهمی هستند که در کنار هوشمندسازی شهرها باید به این مسئله ها توجه کرد به همین جهت در مسئله شهر هوشمند با دقت عمل می کنیم.

سمیعی به برنامه عملیاتی شهر هوشمند که در ۶بعد تنظیم می شود اشاره و عنوان کرد: در ابعاد حکمرانی هوشمند سعی داشته ایم شفافیت اطلاعات، مشارکت عمومی در بخش های دولتی و غیردولتی را در طرح های خود داشته باشیم چرا که مردم باید از اطلاعات شهری کامل خبر داشته باشند.

 معاون هوشمندسازی فاوا شهرداری مشهد پرداخت های خرد را یکی از مباحث اصلی دانست و ابراز کرد: از سال ۹۰ تاکنون ۵ میلیون کارت با عنوان من کارت صادر شد که اکنون ۲ میلیون کارت فعال است که با استفاده از این کارت ها یک میلیون تراکنش خرد در روز صورت می گیرد که  ۸۰۰هزار تراکنش در اتوبوس و ۱۱۰هزار تراکنش نیز در خط یک قطار شهری است.

سمیعی با بیان این که اولین شهرداری در میان کلانشهر ها هستیم که از تمام راه ها برای هوشمندسازی پرداخت های خرد استفاده می کنیم اذعان کرد:  نرم افزارهای تاپ و کیپادعلاوه بر من کارت از نرم افزارهای همراهی هستند که در بحث های پرداخت خرد نزدیک به ۴۰ هزار نفر در حال حاضر از این نرم افزارها استفاده می کنند و هیچ گونه انحصاری نیز در استفاده از این نرم افزارها وجود ندارد.

وی به برنامه ریزی و ایجاد سایت"فاش" اشاره و اظهار کرد: در این سایت تمام قراردادها، مزایده ها، مناقصه های شهرداری با تمام و کوچک ترین اطلاعات قرارداده شده و این عمل نیز در راستای شفافیت اطلاعاتی صورت گرفته و این اطلاعات را در اختیار شهروندان قرار داده ایم تا در بحث مدیریت شهری چیزی پوشیده از مردم نماند.

معاون هوشمندسازی فاوا شهرداری مشهد در ادامه خبر از ایجاد منطقه الکترونیکی در این شهر داد و خاطرنشان کرد: در بهار ۹۸ از منطقه الکترونیکی رونمایی خواهیم کرد که مردم برای انجام کارهای خود نیازمند مراجعه حضوری به شهرداری  نخواهند داشت و به صورت الکترونیکی تمام کارها را انجام خواهند داد.

وی در پایان سخنان خود گفت: یکی از کارهای اصلی ما ایجاد سامانه شورا یاوران بوده تا مردم به صورت مستقیم در تصمیم گیری های شهری تاثیرداشته باشند و به همین جهت نیز باشگاه شهروندی را درحال طراحی کردن هستیم و در آن نیز طرح های تشویقی خوبی قرار داده ایم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.