خراسان شمالی- سرهنگ علی پاکدل از جزئیات جان باختن دو تن از شهروندان بجنوردی بر اثر مسمومیت با گاز منواکسید کربن را تشریح کرد.

"قاتل خاموش" در بجنورد قربانی گرفت

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی پاکدل فرمانده انتظامی شهرستان بجنورد گفت: ۲ شهروند بر اثر مسمومیت با گاز منوکسید کربن در منزلی در خیابان دهخدا این شهرستان جان باختند.

وی اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر حادثه گاز گرفتگی در یک منزل مسکونی در خیابان دهخدا این شهرستان، بلافاصله ماموران انتظامی به همراه دیگر نیروهای امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: ماموران در بررسی های صورت گرفته و گزارش پزشکی قانونی متوجه شدند که ۲ نفر به دلیل استفاده از وسایل گرمایشی نامناسب،دچار مسمومیت شده و جان خود را از دست داده اند.

فرمانده انتظامی شهرستان بجنورد با بیان اینکه جسد جان باختگان برای بررسی بیشتر تحویل پزشک قانونی شد، خاطر نشان کرد: با توجه به سرد بودن هوا، مردم باید در استفاده از وسایل گاز سوز، نکات ایمنی را رعایت کنند.

شهروندان مراقب سایت های جعلی موسوم به فیشینگ باشند

سرگرد یوسف شاکری سرپرست پلیس فتا خراسان شمالی با توجه به فعالیت گسترده مجرمان سایبری در فضای مجازی، هشدار داد: شهروندان مراقب دام سایت های جعلی موسوم به فیشینگ باشند.

وی اظهار داشت: در فضای مجازی بویژه شبکه های اجتماعی شاهد انتشار مطالبی تحت عناوین جمع‌آوری‌ کمک به نیازمندان، آزادی زندانیان نیازمند و .. هستیم.

وی بیان داشت: برخی افراد سودجو و کلاهبردار با راه اندازی سایت‌، وبلاگ، کانالها و گروههای جعلی و با استفاده از عناوین فریبنده و اعلام وابستگی به موسسات خیریه، کمیته امداد یا سازمان‌های مورد وثوق مردم، با جلب اعتماد کاربران به منظور جمع‌آوری وجوهات شرعی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کنند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: شهروندانی که قصد دارند کمک ها و وجوهات شرعی خود را از طریق فضای مجازی یا تلفن‌بانک پرداخت نمایند، می‌توانند از طریق شرکت‌ها و موسسات شناخته شده در کشور که توسط رسانه‌های جمعی اقدام به اعلام شماره حساب‌های رسمی خود می‌کنند، پرداخت نمایند و از واریز این مبالغ به حساب‌های نامعتبر و شخصی افراد خودداری نمایند.

سرپرست پلیس فتا استان خراسان شمالی همچنین خاطرنشان کرد: شهروندانی که قصد کمک نقدی به موسسات خیریه از طریق تلفن‌بانک، اینترنت بانک و سایت‌های معتبر کمیته امداد امام خمینی(ره) را دارند نیز دقت داشته باشند تا در دام سایت های جعلی موسوم به فیشینگ گرفتار نشوند.

سرگرد شاکری در پایان افزود: شهروندان می‌توانند در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش "تماس با ما" یا با شماره تلفن های ۲-۲۱۸۲۷۷۰ تماس حاصل نمایند.

استواریکم وظیفه "امیرحسین محمدی" دوباره نائب قهرمان کشتی جهان شد

استواریکم وظیفه "امیر حسین محمدی" در مسابقات کشتی جام جهان پهلوان تختی که در استان کرمانشاه برگزار شد مفتخر به کسب مقام نائب قهرمانی جهان شد.

"امیر حسین محمدی"، این پهلوان خراسان شمالی در اردیبهشت ماه سال جاری در وزن ۹۷ کیلو گرم نیز با کسب مدال نقره، نایب قهرمان مسابقات کشتی نیروهای مسلح جهان شد.

گفتنی است، نایب قهرمان کشتی ارتش های جهان هم اکنون در معاونت تربیت و آموزش فرماندهی انتظامی خراسان شمالی مشغول انجام خدمت مقدس سربازی است.

مسابقات کشتی جام جهان پهلوان تختی هر ساله برگزار می شود که در سال جاری نیز این رقابت ها به میزبانی استان کرمانشاه برگزار و این غیور مرد کرمانج مفتخر به کسب مدال نائب قهرمانی جهان شد.#

نقش نیروی انتظامی در جلب اعتماد عمومی انکارناپذیر است

سرهنگ حیدر اقبالی مطلق معاون اجتماعی پلیس باب الرضا(ع) با بیان اینکه اعتماد عمومی بزرگترین سرمایه اجتماعی است، گفت: نیروی انتظامی به واسطه ارتباط تنگاتنگ با مردم در جلب اعتماد عمومی نقش انکارناپذیری دارد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار داشت: شهدای زیادی برای حفظ اسلام و امنیت در کشور از خون خود گذشتند و ما امروز باید ادامه دهنده راه آنان باشیم.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه سلامتی و امنیت دو نعمتی است که کمتر به آن توجه می شود، تصریح کرد: وجود امنیت در جامعه مانند اکسیژن در هوا ضروری است.

وی احساس امنیت را بالاتر از خود امنیت دانست و گفت: همه زیرساخت های تربیتی، اخلاقی، اقتصادی در گرو وجود امنیت است که نیروی انتظامی در تأمین آن نقش تعیین کننده و اساسی دارد.

سرهنگ اقبالی مطلق در ادامه بیان داشت: توسعه پایدار، چشم انداز مهم و جدید در مدیریت امروز و امنیت یکی از مقوله های اساسی در این زمینه است.

معاون اجتماعی پلیس خراسان شمالی همچنین با بیان اینکه اعتماد عمومی بزرگترین سرمایه اجتماعی است، خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی به واسطه ارتباط تنگاتنگ با مردم در جلب اعتماد عمومی نقش انکارناپذیری دارد.

این مقام انتظامی همچنین خاطرنشان کرد: مردم شکل، اخلاق و تغییر در رفتار حاکمیت را در چهره و نوع برخورد کارکنان نیروی انتظامی می بینند.

وی داشتن اقتدار، عزت نفس، رحمت و مهربانی را از معیارها و خصوصیت اصلی نیروی انتظامی دانست و افزود: نیروی انتظامی با داشتن این خصوصیات می تواند باعث آرامش مردم و ترس دشمنان شود.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان خراسان شمالی در پایان بر لزوم همکاری و هم افزایی پلیس با مردم و بالعکس تاکید کرد و افزود: در جامعه ای که مردم و پلیس با هم و درکنار هم باشند قطعا هیچ دغدغه امنیتی در آن جامعه وجود نخواهد داشت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.