رن ژنگفی، بنیان‌گذار هواوی در طی مصاحبه‌ای با بی‌بی‌سی اعلام کرد که که دستگیری دخترش به در خواست آمریکا با انگیزه‌های سیاسی صورت گرفته است.

بنیان‌گذار هواوی: دستگیری منگ وانژو با انگیزه سیاسی صورت گرفته است

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، رن ژنگفی موسس هواوی روز دوشنبه گفت که دستگیری دخترش منگ وانژو، مدیر مالی این شرکت با انگیزه‌های سیاسی صورت گرفته است.

رن در مصاحبه‌ای با بی‌بی‌سی اعلام کرد:

ابتدا اعتراض خود را نسبت به آنچه که آمریکا انجام داده است، اعلام می‌کنم. چنین اقدامی که با انگیزه سیاسی انجام شده، قابل قبول نیست. 

دولت کانادا، منگ وانژو را در اولین روز دسامبر به درخواست آمریکا دستگیر کرد. منگ به کلاهبرداری بانکی برای نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران محکوم شده بود. وزارت دادگستری آمریکا سیاسی بودن انگیزه اتهامات را رد کرده است.

نیکول ناواس، سخنگوی وزارت دادگستری آمریکا در ایمیلی به رویترز گفت:

پرونده کیفری وزارت دادگستری آمریکا علیه منگ وانژو، مدیر مالی هواوی، کاملا براساس قوانین و شواهد است. وزارت دادگستری، این پرونده را بدون هیچ‌گونه مداخله سیاسی پی‌گیری می‌کند و در پیگیری اتهامات کیفری، شواهد و احکام قانون را دنبال می‌کند.

هواوی به همراه دیگر شرکت چینی تجهیزات شبکه یعنی ZTE، توسط ایالات متحده به همکاری با دولت چین محکوم شدند. آمریکا مدعی شده است که تجهیزات این شرکت‌ها می‌توانند برای جاسوسی از آمریکا استفاده شوند. براساس گزارش‌ها، هواوی این ادعا را رد کرده است.

Meng Wanzhou

موسس هواوی تاکید کرد که شرکتش هیچ‌گونه فعالیت جاسوسی را بر عهده نمی‌گیرد.

هواوی به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده تجهیزات مخابراتی جهان، با بررسی‌ها و موشکافی‌های سختگیرانه‌ی غربی‌ها نسبت به روابط احتمالی با دولت چین و تسهیل اقدامات جاسوسی مواجه است و آمریکا از متحدانش خواسته تا از تکنولوژی این شرکت استفاده نکنند.

بنیان‌گذار هواوی گفت که برای غلبه بر اقدامات آمریکا شرکتش را کوچک‌تر خواهد کرد. او افزود:

جهان نمی‌تواند ما را ترک کند چون ما پیشرفته‌تر هستیم. حتی اگر آمریکایی‌ها موقتا کشورهای بیشتری را به نخریدن تجهیزات ما متقاعد کنند، می‌توانیم برای کنترل شرایط، شرکتمان را اندکی کوچک‌تر کنیم.

رن در رابطه با احتمال تحریم توسط بریتانیا گفت که سرمایه‌های شرکت از بریتانیا خارج نخواهند شد و افزود که اگر اقدامات آمریکا علیه هواوی ادامه پیدا کند، سرمایه‌های این شرکت از آمریکا به بریتانیا منتقل خواهد شد.

کن هو، از مدیران اجرایی هواوی بیان کرد:

ما حتی مقدار بیشتری در بریتانیا سرمایه‌گذاری خواهیم کرد؛ زیرا اگر آمریکا به ما اعتماد نکند، سرمایه‌هایمان را از آمریکا به بریتانیا انتقال خواهیم داد.

منبع: زومیت

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.