۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳
کد خبر: 645275

شاخص کل بورس با ۸۱۸۸ واحد افت در بهمن امسال به رقم ۱۵۷۳۸۷ واحد رسید که ۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

افت ۸۱۸۸ واحدی شاخص در بهمنِ بورس

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، در جریان معاملات بورس اوراق بهادار در دومین ماه از زمستان امسال تعداد ۳۶۰۶۶ میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش ۹۸۰۴۸ میلیارد ریال در بیش از ۳ میلیون و ۷۰۹ هزار دفعه مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب ۳۶ و ۳۴درصد کاهش و ۷ درصد افزایش را نسبت به دی ماه تجربه کرد.

این درحالی است که تعداد ۳۲۳ میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس تهران نیز در ماه گذشته به ارزش کل  ۳۶۷۵ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب با ۴۳ و ۴۰ درصد کاهش همراه شد.

در بازار بدهی نیز که اوراق مشارکت، گواهی سپرده و صکوک معامله می‌شود، در بهمن امسال تعداد ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار برگه اوراق مشارکت به ارزش کل ۳۳۶۹ میلیارد ریال معامله شد که به ترتیب  ۶۷ و ۶۷ درصد کاهش داشته است.

همچنین در بازار مشتقه در ماه گذشته تعداد ۶۰۱۹۰۷ قرارداد به ارزش ۲۴۳ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب  با ۵۷ درصد کاهش و ۷۷ درصد افزایش نسبت همراه شد.

این گزارش می‌افزاید: شاخص کل بورس هم با ۸۱۸۸ واحد افت نسبت به دیماه به رقم ۱۵۷۳۸۷ واحد رسید که ۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

شاخص بازار اول هم در این مدت با ۵۷۹۷ واحد افت به رقم ۱۱۷۳۹۸ واحد و شاخص بازار دوم با ۱۷۴۱۰ واحد کاهش به عدد ۳۰۶۵۹۴ واحد رسیدند که به ترتیب با ۴.۷۱ و ۵.۳۷ درصد کاهش مواجه شدند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.