همدان-به مناسبت وفات حضرت ام البنین (س) و روز تکریم مادران و همسران شهدای معزز در جلسه این هفته صحن شورای اسلامی شهر همدان، از مادران گرامی و بزرگوار شهدای معظم همدان تجلیل به عمل آمد.

تقدیر از مادران شهدا در صحن شورای شهر همدان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  روابط عمومی شورای اسلامی شهرهمدان، کامران گردان، رئیس شورای شهر همدان،  ضمن تسلیت وفات حضرت ام‌البنین (س) و گرامیداشت روز تکریم مادران و همسران شهدای معزز، گفت: صبر و مقاومت مادران و همسران شهدا پس از شهادت عزیزانشان جلوه ای دیگر از حماسه آفرینی بانوان این سرزمین بود که موجب یاس و نا امیدی دشمنان ایران اسلامی شد.

کامران گردان با اشاره به نقش مادران و همسران بزرگوار شهدا اضافه کرد: مناسبت سالروز وفات ام‌البنین(س) و روز تکریم مادران و همسران شهدای معزز، ما را بر آن داشت تا با تکریم این بزرگواران، قدردان تمامی ایثار، فداکاری، جانفشانی و از خود گذشتگی مادران مجاهد که سالها در رکاب این مجاهدان فی سبیل الله در تلاش و مجاهدت بوده اند، باشیم.

وی با بیان اینکه شهادت یگانه واژه مقدسی است که مکتب عاشورائی امام حسین (ع) به نهضت و انقلاب اسلامی ایران هدیه کرد، عنوان کرد: شهیدان گرانقدر این مرز و بوم مفتخر به دریافت این هدیه و درجه گرانبها شدند؛ در واقع خانواده های بزرگوار شهدا بودند که امر الهی را مبنی بر جهاد در راه خدا و ایستادگی در مقابل ظلم و جور ظالمان به اموال و انفس، لبیک گفتند و بستر لازم را در جامعه اسلامی برای قهرمان پروری و شهادت مهیا کردند.

گردان با اشاره به اینکه مادران و همسران آسمانی توانستند فرهنگ ایثار و شهادت را به عنوان یک میراث غنی و ارزشمند برای آیندگان حفظ کنند، گفت: نقش بی بدیل آنها بر کسی پوشیده نیست، زیرا ما آسایش و آرامش امروز را مرهون خون پاک شهدا و صبر و استقامت این بزرگواران هستیم.

وی بیان کرد: خانواده‌های شهدا زینت‌بخش جامعه هستند و همه باید در خدمت پدران و مادران، همسران و فرزندان شهدای گرانقدر باشیم.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.