ژاپن اعلام کرد: صادرات این کشور در ژانویه سال جاری ۸.۴ درصد کاهش یافته و باعث شد کسری تراز تجاری این کشور به بالاترین میزان در ۵ سال گذشته برسد.

کسری تراز تجاری ماهانه ژاپن به بالاترین میزان ۵ سال گذشته رسید

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، دولت ژاپن اعلام کرد: صادرات این کشور در ماه ژانویه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸.۴ درصد کاهش داشته است. 

دلیل این کاهش افت رشد اقتصادی چین عنوان شده و این مسئله باعث شده است کسری تراز تجاری ماهانه این کشور به بالاترین میزان در ۵ سال گذشته برسد.

کاهش ۱۷ درصدی صادرات ژاپن به چین باعث شده است تا کل صادرات این کشور به بازارهای آسیایی در ماه ژانویه ۱۳ درصد افت کند. 

رشد اقتصادی چین به کمترین میزان در ۳۰ سال گذشته رسید و همین امر واردات از کشور ژاپن را کاهش داده است. افزایش ۷ درصدی صادرات ژاپن که بخش قابل توجهی از آن مربوط به صادرات خودرو و تجهیزات تولید نیرو است، باعث شد تا تراز تجاری این کشور با آمریکا ۵ درصد افزایش یافته و به مثبت ۳.۳ میلیارد دلار برسد. 

افزایش واردات گاز، ذغال‌سنگ و غله باعث شده است واردات ژاپن از آمریکا نیز افزایش یابد. 

در حال حاضر مجموع کسری تجاری ژاپن به ۱.۴ میلیارد ین معادل ۱۲.۸ میلیارد دلار رسیده است؛ چراکه در ماه ژانویه این کشور ۶۳ میلیارد دلار واردات و ۵۰.۳ میلیارد دلار صادرات داشته است و نسبت به ژانویه سال گذشته، کسری تراز تجاری این کشور آسیایی حدود ۵۰ درصد بالا رفته است.

ماه ژانویه چهارمین ماه متوالی منفی بودن تراز تجاری ژاپن بود و کسری این کشور به بالاترین میزان از ماه مارس ۲۰۱۴ تاکنون رسیده است. ‌

کاهش تجارت ژاپن در حالی که انتظار می‌رود با بالا رفتن ۲ درصدی مالیات در این کشور، رشد اقتصادی آن کاهش یابد، خبر خوبی محسوب نمی‌شود. 

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.