وزیر ورزش با تاکید بر اینکه مسئولیت انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال با فدراسیون است، گفت: در جریان هستم که این موضوع در فدراسیون در حال انجام شود و به زودی نتیجه مشخص می‌‏شود.

سلطانی‌فر: مجمع تکلیف بازنشسته‌های فوتبال را مشخص می‌کند

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، مسعود سلطانی فر وزیر ورزش امروز (چهارشنبه) به تالار آزادی رفت تا از تمرینات تیم ملی بسکتبال پیش از دو دیدار مقابل ژاپن و استرالیا در چارچوب پنجره ششم و پایانی انتخابی جام جهانی ۲۰۱۹ چین بازدید کند.

وی پس از بازدید از تمرینات، با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بسکتبال برای ما اهمیت دارد، گفت: این اهمیت از چند جهت است که برایتان می گویم اما در کل رویدادها و مسابقات بین المللی که بتواند ورزش ایران را در سطح جهان مطرح کند، همیشه برایمان مهم بوده است. الان هم در بسکتبال آخرین پنجره را برای کسب سهمیه جام جهانی پیش رو داریم. دو بازی سخت هم در این پنجره خواهیم داشت، چرا که ژاپن و استرالیا از تیم های قدرتمند آسیا هستند.

وزیر ورزش ادامه داد: تا حد زیادی حضور تیم ملی بسکتبال در جام جهانی قطعی شده است اما در صورتی که در این دو دیدار هم بتوانیم نتیجه لازم را بگیریم، این صعود را قطعی و نهایی خواهیم کرد. امیدوار هستیم با یک پیروزی این مهم به دست بیاید. باید همه تمرکزها بر این گذاشته شود که تیم ملی در جام جهانی نتیجه آبرومندانه ای بگیرد.

سلطانی فر با بیان اینکه بسکتبال مانند هندبال به خاطر بازیکنان مستعد، ظرفیت های موجود، مربیان و ... جزو رشته های تیمی هستند که می توانند مانند والیبال بدرخشند، تصریح کرد: می توان در این رشته ها جزو ۱۵-۱۰ برتر جهان شد، در هندبال در حال حاضر ۱۲ لژیونر داریم. الان هم بسکتبال در حال جوانگرایی و پوست اندازی است. نسل جدید در حال اضافه شدن به این تیم است. بازیکنان این نسل به لحاظ فیزیکی و تکنیکی کاملا سرحال و آماده هستند. امیدوارم با همت و تلاششان بتوانند نتایج خوبی هم در دیدارهای پیش رو بگیرند.

وی در پاسخ به پرسشی که در رابطه با درخواست مطرح شده از سوی کاپیتان تیم ملی بسکتبال مطرح شد و اینکه آیا برای اجابت این درخواست بر اساس آیین نامه پرداخت پاداش به قهرمانان عمل می شود؟، گفت: در آیین نامه برای صعود به جام جهانی پاداشی پیش بینی نشده است اما الان ملی پوشان بسکتبال در مرحله حساسی به سر می برند. آنها شرایط جدیدی را رقم می زنند که برای بسکتبال اهمیت زیادی دارد، بنابراین سعی می کنیم در حد توان حمایت لازم را از آنها داشته باشیم و به موقع تقدیر و تشکر هم انجام دهیم.

سلطانی فر در بخش دیگری از گفتگو با خبرنگاران در مورد تصمیمات اتخاذ شده برای هیات مدیره پرسپولیس، گفت: نفراتی که مورد نظر بودند را انتخاب کرده و به مجمع باشگاه معرفی کردیم. بر اساس قانون مجمع باید این افراد را تصویب و تأیید کند.

وی در مورد بازنشسته های فدراسیون فوتبال گفت: این موضوعی که باید در مجمع فدراسیون بررسی شود. مجمع فدراسیون فوتبال این ماه برگزار می‌شود و تصمیمات لازم در آن گرفته می شود. 

سرمربی تیم ملی فوتبال و داخلی یا خارجی بودن آن دیگر پرسش مطرح از وی بود که در پاسخ به آن گفت: مسئولیت انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال با فدراسیون است. در جریان هستم که این موضوع در فدراسیون در حال بررسی است و در آینده نزدیک نتیجه مشخص می شود.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی که در رابطه با اعزام بین المللی بانوان در رشته بسکتبال و لزوم افزایش بودجه برای آن مطرح شد، گفت: لایحه بودجه در مجلس هنوز تصویب نهایی نشده است، بنابراین نمی دانیم عدد و ارقام نهایی ما برای بودجه سال آینده چگونه است. هر زمان رقم قطعی بودجه تصویب و ابلاغ شد، در مورد بودجه فدراسیون ها تصمیم می گیریم و اینکه اعتبار مالی کدام فدراسیون افزایش داشته باشد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.