عضو هیئت رئیسه اتحادیه فروشندگان پوشاک مشهد گفت: انتظار می رود در آستانه سال جدید و شب عید، مردم خرید پوشاک خود را به سمت کالای با کیفیت ایرانی سوق دهند.

گردش مالی  ۲۰ میلیاردی اتحادیه پوشاک/کسی حاضر نیست حتی درمغازه رایگان پوشاک بفروشد

جواد اطمینان  در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت:  در حالی که روند فعالیت صنعت پوشاک در مشهد رو به بهبود است و عملکرد مطلوب ستاد مبارزه با قاچاق کالا و استقبال مردم از پوشاک ایرانی دو عامل اصلی این روند امیدوارکننده بوده است اما  نمی توان رکود کلی حاکم بر بازار را انکار کرد.
وی تصریح کرد: در حال حاضر  نزدیک به هشت هزار عضو فعال در مشهد وجود دارند اما بنا به دلایل مختلف تنها حدود دو هزار عضو در انتخابات اتحادیه شرکت کردند،  ناآشنایی با شرح وظایف اتحادیه و عملکرد آن طی سال های گذشته که شاید مورد رضایت اعضا نبوده باعث شده تا مشارکت در انتخابات جذابیتی برای فعالین این صنف نداشته باشد.
اطمینان بیان کرد: اتحادیه ای که بالغ بر بیست میلیارد ریال گردش مالی سالانه دارد و برای صدور هر پروانه کسب حداقل ۵۰۰ هزار الی یک میلیون تومان حق عضویت دریافت می کند ، به دلایلی نظیر افزایش بهای خدمات ، هزینه های جاری و پرداخت حق و حقوق سازمان های نظارتی، بودجه ای برای آموزش و پژوهش نداشته است .  از این رو به دلیل نبود آموزش های صنفی، نداشتن تجربه کافی و موثر و برخوردار نبودن از  سرمایه لازم  برای راه اندازی یک فروشگاه ، بیش از ۲۰درصد از افرادی که وارد این حوزه می شوند در کمتر از یکسال، فعالیت خود را متوقف کنند. از دیگر سو تعطیلی یک واحد صنفی علاوه بر ضرر مادی فردی، باعث بروز آسیب های اجتماعی متعددی می شود که از ان جمله می توان به بیکار شدن افرادی اشاره کرد که به صورت زنجیره وار با آن فعالیت اقتصادی مرتبط هستند.
وی با اشاره به اینکه در روزهای پایانی سال و شب عید انتظار می رود مردم با خرید کالای با کیفیت ایرانی باعث رونق درکسب و کار شوند، افزود: به علت جلوگیری از ورود پوشاک خارجی، تولید پوشاک در استان خراسان رضوی رونق گرفته است ، اگرچه خرید مواد اولیه به صورت نقدی برای واحد های تولیدی مشکل است و ادامه کار را با سختی هایی همراه  میکند.

این مقام صنفی خاطرنشان کرد: افزایش هزینه های سربار باعث شده است که کالای ایرانی گرانتر از کالاهای مشابه خارجی تولید شود. از طرفی در روزهای پایانی سال عرضه پوشاک قاچاق افزایش پیدا می کند و برخی افراد سودجو  پوشاک قاچاق و بی کیفیت خارجی را با قیمت های پایین در بازار عرضه می کنند، از این رو مردم باید مراقب باشند تا پوشاکی را خریداری کنند که دارای کیفیت و با نام و نشان باشد.
عضو هیئت رئیسه
اتحادیه فروشندگان پوشاک مشهد تاکید کرد: فقط در چهار مجتمع تجاری مشهد، بیش از هزار واحد تجاری خالی وجود دارد و علی رغم اینکه مالکان آنها حاضر هستند تا واحدهای خود را حتی یکسال به صورت رایگان به فعالین این صنف واگذار کنند ، ولی با این وجود رغبتی برای حضور در بازار دیده نمی شود.
انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.