خراسان جنوبی- حجت‌الاسلام رضا بهشتی فر گفت:اگر منویات مقام معظم رهبری درباره مسائلی همچون عدم اعتماد به آمریکا و اروپا در مذاکرات و پیمان نامه های غیر ضرور و یا تحقق اقتصاد مقاومتی به کار گرفته می‌شد امروزه کشور دچار این همه خسارت و ضرر نمی شد.

اگر برخی مسئولان به منویات رهبری در عدم اعتماد به غرب توجه می‌کردند امروز مشکل نداشتیم

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بشرویه،"حجت‌الاسلام رضا بهشتی فر" امام جمعه موقت بشرویه  ظهر امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته که با حضور مردم مومن و انقلابی و در محل مصلای نماز مسجد جامع میدان برگزار شد با اشاره به احادیث و روایات اسلامی،دوره جوانی را بهترین دوره زندگی برشمرد و گفت :با توجه به آیات و روایات این دوره زندگی انسان در پنج مرحله می گذرد که از بین دوره های کودکی، نوجوانی، جوانی ،میانسالی و کهنسالی بهترین دوره، دوره جوانی است که باید انسان ها از این دوره شگفت انگیز به بهترین وجه ممکن استفاده بهینه کنند.

 وی گفت :خداوند در روز قیامت از انسان ها از چگونگی گذران دوره زندگی خود در دنیا سوال میکندو آنچه که بیشتر مورد سوال قرار می گیرند چگونگی استفاده از دوره جوانی است چراکه انسان در این دوره میتواند سعادت دنیا و آخرت خود را پایه‌گذاری کند.

امام جمعه موقت بشرویه گذری هم به دوره زندگی انبیاء الهی زد و گفت: با اندکی مطالعه در دوره جوانی انبیای الهی در میابیم که اکثر آنان در دوره جوانی اقدامات موثری برای تربیت انسان‌ها انجام داده اند از جمله دوره جوانی حضرت یوسف علیه السلام و نجات مردم از سلطه بت پرستان و حضرت موسی علیه السلام در مبارزه با فرعون  و همچنین حضرت ابراهیم علیه السلام در دوره جوانی بین ۱۶ تا ۱۸ سالگی که تبر بر می‌دارد و بتها را می شکند و مردم را متوجه به رفتارهای غلط اعتقادی خودشان می‌کند.

وی افزود: در سیره نبی مکرم اسلام  هم  در دوره جوانی با جوانان مکه پیمان جوانمردی می بندد و در این دوره بیشترین کمک ها را به مردم مستمر و نیازمند می‌کند و پس از آن آغاز رسالت به مولا علی علیه السلام هم سفارش زیادی دارد که از دوره جوانی خود بیشترین بهره گیری معنوی داشته باشد.

 حجت‌الاسلام  بهشتی فر با اشاره به آسیب های دوران جوانان هم گفت :خداوند تمام دنیا و هستی را برای استفاده انسانها آفریده است و این انسانها هستند که باید بدانند در دنیا باید چگونه استفاده کنند چرا که خداوند از چگونگی گذران انسان در دنیا فعال خواهد کرد بنابراین لازم است جوانان عزیز از این دوره شگفت انگیز زندگی در راه ترویج و تبلیغ فرهنگ اسلام ناب محمدی و اخلاق اسلامی بیشترین بهره برداری را داشته باشند.

خطیب جمعه این هفته با اشاره به اینکه دوره جوانی در طول زندگی تکرار پذیر نیست گفت: دوره جوانی یک دوره معین است وقتی این دوران سپری شود دیگر بازگشتی برای جبران نیست بنابراین لازم است با توجه و توسل به روایات ائمه اطهار علیهم السلام در راه تعلیم و تربیت قرآنی جوانان بیشتر تلاش کنیم و نگذاریم بیگانگان با سوء استفاده از دوره حساس جوانی قشر جوان را گمراه کند .

وی ضمن سفارش به خانواده‌ها و جوانان به تحصیل علم و اخلاق هم گفت: یکی از مراکز مهم و تأثیرگذار در تبلیغ و ترویج فرهنگ اسلامی حوزه علمیه هستند چرا که در این مراکز به علوم اسلامی قرآنی و اخلاق دینی بسیار توجه میشود و با مطالعه در تاریخ نهضت اسلامی که برای احیای فرهنگی دینی شکل گرفته‌اند درمی‌یابیم که تمام کسانی که در راس این حرکت های اسلامی بوده‌اند از حوزه‌ها برخاسته‌اند و  لازم است خانواده های محترم برای تبلیغ فرزندانشان برای ثبت نام در مدارس علمیه و حوزه های علوم دینی هم اقدام کند .

حجت الاسلام بهشتی فر با اشاره به نقش جوانان در پیروزی انقلاب اسلامی هم گفت :در مطالعه تاریخ آغاز نهضت انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی به این نتیجه می‌رسیم که از ابتدای این نهضت بیشترین حضور مردمی را جوانان مسلمان و مبارز داشتند کما اینکه حضرت امام در آغاز نهضت امیدشان به جوانان در ۱۵ خرداد ۴۲ بود و در ادامه هم در آغاز شروع انقلاب اسلامی بیشترین حضور در مراسمات اعتراضی علیه رژیم فاسد پهلوی را جوانان دانش‌آموزان و دانشجویان داشتند و در ادامه هم در هشت سال دفاع مقدس دوران سازندگی کشور تولید علم و فناوری دفاع از امنیت و آرامش و حضور حماسی در صحنه های مختلف اجتماعی بیشترین نقش آفرینی توسط همین جوانان عزیز بوده است.

 وی گفت :امروزه مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه ای حفظه الله تعالی در بیانیه گام دوم انقلاب تکلیف همه را روشن کردند و جوانان را  آینده سازان این مملکت تعریف کردند که لازم است با اعتماد به این قشر عزیز و تاثیرگذار زمینه حضور آنان در برنامه های مختلف اجرایی اقتصادی نوآوری و اجتماعی را فراهم کنیم.

 امام جمعه موقت بشرویه در خطبه دوم ضمن قدردانی از ملت شریف ایران اسلامی در خلق حماسه تماشایی یوم الله ۲۲ بهمن و تسلیت شهادت جمعی از پاسداران و مرزداران حریم امنیت در منطقه خاش زاهدان با اشاره به تشریح نقشه راه مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب هم گفت :مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای عزیز پس از راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن با ترسیم نقشه راه پس از چهل سالگی انقلاب اسلامی در بیانیه ای با عنوان گام دوم انقلاب تکلیف همه را روشن کردند و لازم است مردم مسئولین و بخصوص قشر جوان که در ایران اسلامی زندگی می کنند برای عزت و سربلندی اسلام عزیز در راه تحقق فرمان مقام عظمای ولایت و رهبری گوش به فرمان باشند.

وی افزود: بیشترین خطاب مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب قشر جوان جامعه هستند چرا که صاحبان آینده این نظام و انقلاب جوانان عزیز هستند البته از جهاتی هم دارای معانی و مفاهیم خاصی است که متاسفانه در این دهه اخیر کمترین توجهی به رهنمودها و توصیه‌های مقام معظم رهبری در خصوص مسائل سیاسی اقتصادی و اجتماعی کشور از سوی برخی از مسئولین اجرایی کشور نشده  چرا که اگر منویات مقام معظم رهبری درباره مسائلی همچون عدم اعتماد به آمریکا و اروپا در مذاکرات و پیمان نامه های غیر ضرور و یا تحقق اقتصاد مقاومتی به کار گرفته می‌شد امروزه کشور دچار این همه خسارت و ضرر نمی شد.

بهشتی فر با انتقاد از روند گرانی ها گفت: گوشت به نرخ نزدیک به 100هزار تومان می رسد یا در بازار ارز سکه و خودرو اختلال به وجود می آید.

 حجت الاسلام بهشتی فر بر توجه ویژه حضرت امام خامنه ای حفظه الله تعالی به حوزه های علمی هم گفت: مقام معظم رهبری توجه ویژه جوانان را به تحصیل علوم و فنون جدید تحقیق و پژوهش برجسته نمودند اخلاق و معنویت و مسئله اقتصاد را خواستار شده‌اند و لازم است همه مردم و مسئولین برای جریان اعتماد سازی جوانان به بدنه نظام انقلاب اسلامی تلاش جدی‌تری داشته باشد.

 وی گفت:آنچه که مقام معظم رهبری را نگران کرده است مسئله شکاف های طبقاتی بی‌عدالتی‌ها و مسئله اختلاف ها در مسائل اقتصادی  است که از جوانان عزیز خواسته‌اند در راه مطالبه‌گری البته با رعایت موازین قانونی از مسئولین بخواهند تا همت بیشتری برای رفع مشکلات موجود داشته باشند.

امام جمعه موقت بشرویه با  اظهار گلایه مندی از مدیران اجرایی کشور در عدم نظارت ها هم گفت:متاسفانه کسانی که در دوره انتخابات شعارهای عوام فریبی دادند و مسئله نجات کشور و ایجاد رفاه و معیشت مردم را در سایه برداشتن جنگ خارجی نمی‌دانستند چگونه الان که کشور را دچار بحران های اقتصادی و مشکلات معیشتی مردم کرده‌اند می‌خواهند پاسخ دهند؟ چگونه است که هر زمان که از مشکلات اقتصادی حرفی زده می‌شود برخی مدیران مسئله‌ی یارانه‌ها را مطرح می‌کنند و به برخی اختلاس های میلیاردی ،گرانی خودرو و مایحتاج مردم کمتر بها می‌دهند و یا فقط حل این مشکل را در گرو مقطعی جزئی یارانه نقدی می دانند.

وی خطاب به نسل جوان گفت: آنچه که مقام معظم رهبری از شما عزیزان انتظار دارند حضور در تمامی صحنه‌های فرهنگی اجتماعی اقتصادی و سیاسی است که بر اساس محدوده وظایف خود و با توجه به رعایت اصول و مقررات قانونی آتش به اختیار عمل کرده و وابستگی کشور به فرهنگ غرب گرایی و بی عدالتی اجتماعی و فساد فرهنگی جلوگیری کند.

 بهشتی فر افزود: این انقلاب اسلامی با نثار خون بیش از ۲۰۰ هزار شهیدی که در راه اعتلای فرهنگ اسلام ناب محمدی هدیه کرده اند به ثمر رسیده است و اگر در راه ترویج و حفظ قران کوتاهی کنیم باید پاسخ‌گوی خون مقدس شهدا باشیم.

 وی فرارسیدن میلاد با برکت بی بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا سلام الله و هفته گرامیداشت مقام زن را تبریک گفت و از بانوان اسلامی هم خواست با الگو گرفتن از سیره زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها در راه تحقق فرهنگ  اسلامی تلاش مضاعفی داشته باشند.

 حجت الاسلام بهشتی فر هشتم اسفند سالروز تاسیس نهاد مقدس امور تربیتی را هم تبریک گفت و از این نهاد به عنوان بهترین یادگار و صدقه جاریه شهیدان رجایی و باهنر برای تحقق فرهنگ دینی و قرآنی و تعلیم و علم اسلامی در بدنی آموزش و پرورش یاد کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.