محسن کوهکن گفت: دولتمردان خوش بینی وافری به غربی‌ها دارند و این خوش بینی را در برجام با هزار و یک ترفند نسبت به آمریکایی‌ها ابراز کردند. دادن فرصت از سوی FATF برای تصویب پالرمو یا  CFT مشکلی را حل نمی‌کند، فقط در صورتی می‌توان به غربی‌ها خوش بین بود که تمام تحریم‌های خود علیه کشور را لغو کنند.

کشورمان نباید با پذیرش FATF در زمینی که غربی‌ها ترسیم کرده‌اند بازی کند

محسن کوهکن نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار «قدس آنلاین»، درباره تمدید تعلیق ایران از لیست سیاه ،FATF  و تلاش دولت برای تصویب لوایح این نهاد، اظهار داشت: دولتمردان خوش بینی وافری به غربی ها دارند و این خوش بینی را در برجام با هزار و یک ترفند نسبت به آمریکایی ها ابراز کردند، درحالیکه بعد از آن هم نتیجه این اقدام را دیدند؛ پس از آن نیز سمت و سوی این خوش بینی را به سمت اروپایی ها بردند که نتیجه آنرا هم الان می بینند و خودشان به شکست خود اعتراف می کنند.

کوهکن ادامه داد: اینکه دولت قصد دارد مجمع تشخیص مصلحت را تحت فشار گذاشته و به سمت و سویی ببرد که اگر FATF  را تصویب نکند، اتفاقات ناگوار و زیان بزرگی برای کشور اتفاق می افتد؛ چندان پایه و اساس کارشناسی ندارد. آزموده را آزمودن خطاست؛ غربی ها در دشمنی با ایران ثابت قدم ایستاده اند و ما به هر جهت نباید در موضوع FATF   در  زمینی که آنها ترسیم می کنند، بازی کنیم.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی در مجلس گفت: متاسفانه دولت از ابتدا خوش بینی زیادی نسبت به آمریکا و اروپایی ها داشته و دارد و معلوم نیست این خوش بینی  تا چه زمانی ادامه دارد؛ من به FATF  و پالرمو رای ندادم و به عنوان یک فرد حقوقی، این لوایح را برای کشور و مردم مضر می دانم و این استدلالاتی را هم که برخی آقایان عنوان می کنند، قبول ندارم.

نماینده مردم لنجان در مجلس افزود: من در رابطه با FATF فقط یک سوال داشتم که پاسخ آنرا نگرفتم؛ گفتم شما که مدعی هستید برای عضویت در این نهاد و پذیرش لوایح آن شرط گذاشته اید، باید پاسخ دهید که آیا FATF  به اعضای خود برای پیوستن به کنوانسیون ها اجازه حق تحفظ داده است یا نه، درحالیکه هیچ پاسخی ندارند و در واقع عضویت کشورمان در این نهاد بر اساس قوانین باید بی قید و شرط باشد؛ معتقدم راه حل مشکلات کشور را باید به شکل دیگری حل و فصل کرد.

وی با اشاره به دادن فرصت چهار ماهه از سوی FATF  برای تصویب لوایح چهارگانه، تصریح کرد: دادن فرصت از سوی FATF برای تصویب پالرمو یا  CFT مشکلی را حل نمی کند، فقط در صورتی  می توان به غربی ها خوش بین بود که تمام تحریم های خود علیه کشور را لغو کنند؛ وقتی کشورهای دیگر عنوان می کنند که نمی توانند با ایران خرید و فروشی داشته باشند و در صورت اقدام به این کار مورد تحریم قرار می گیرند، بنابراین این ادعا که مطرح می شود در چارچوب این لوایح می توانیم وضعیت بهتری داشته باشیم،  از اصل منتفی است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.