سخنگوی ارتش پاکستان در واکنش به افزایش تهدیدهای هند علیه این کشور اعلام کرد که هرگونه حمله نیروهای هندی به کشورش روند صلح افغانستان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

هرگونه اقدام هند علیه اسلام‌آباد روند صلح افغانستان را تحت تاثیر قرار می‌دهد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، "جیش محمد" که در پاکستان مستقر است اخیرا نیروهای هندی در کشمیر را هدف حمله انتحاری قرار داد که بیش از ۴۰ کشته و ده‌ها زخمی برجا گذاشت.

«نارندرامودی» نخست وزیر هند سازمان اطلاعاتی ارتش پاکستان را به طراحی این حمله متهم کرد و نسبت به اقدامات تلافی جویانه هند به این کشور هشدار داد.

وی روز گذشته به نیروهای هندی دستور داد تا برای حمله احتمالی به اهدافی در خاک پاکستان آماده باشند.

ژنرال «آصف غفور» سخنگوی ارتش پاکستان در واکنش به این موضوع اعلام کرد که در صورت هرگونه حمله احتمالی هند به پاکستان روند صلح افغانستان نیز با مشکل روبرو خواهد شد.

وی تصریح کرد که اقدام تلافی جویانه هند علیه این کشور روند صلح افغانستان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

سخنگوی ارتش پاکستان اظهار داشت: اگر قرار بر این است که تروریسم در منطقه از بین برود، پس به نتیجه رسیدن تلاش‌های صلح افغانستان بسیار حیاتی است.

وی افزود: اما اگر هند به پاکستان حمله کند ما دفاع از خاک پاکستان را در اولویت قرار داده و سایر مسائل نیز به حاشیه خواهند رفت.

این در حالی است که پاکستان نقش مهمی را در تشویق طالبان به مذاکره با آمریکا ایفا کرده است.

اخیرا «زاهد نصرالله» سفیر پاکستان در کابل نیز گفته بود که هرگونه اقدام تلافی جویانه هند روند مذاکرات صلح طالبان با آمریکا را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

پاکستان در حالی نسبت به تخریب روند صلح افغانستان به هند هشدار داده است که امیدواری‌ها برای به نتیجه رسیدن مذاکرات صلح با گروه طالبان در افغانستان افزایش یافته است.

تا کنون دولت افغانستان به اظهارات سخنگوی ارتش پاکستان درباره تخریب روند گفت‌وگوهای صلح واکنشی نشان نداده اما وزارت خارجه افغانستان پیش از این سفیر پاکستان را احضار کرده بود.

وزارت خارجه افغانستان پیش از این گفته بود که تنش‌های هند و پاکستان ربطی به روند گفت‌وگوهای صلح با طالبان ندارد و نحوه استدلال دولت پاکستان را غیر قابل توجیه عنوان کرده بود.

قرار است در پنجمین دور از مذاکرات آمریکا و طالبان که تا دو روز آینده در قطر برگزار می‌شود دو طرف درباره مسائل سرنوشت سازی مانند خروج نیروهای خارجی و آغاز مذاکرات بین‌الافغانی مذاکره کنند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.