ارز دیجیتال صرافی بایننس با ۶ درصد افزایش قیمت در طول یک روز، در فهرست ۱۰ ارز دیجیتال برتر جهان قرار گرفت.

نرخ ارز دیجیتال بایننس در طول یک ماه ۷۵ درصد افزایش یافت

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، از تاریخ ۱۴ ژانویه، ارزش سکه‌ی دیجیتال بایننس (BNB) از ۵.۵۴ دلار به ۹.۷ دلار افزایش‌ یافته که معادل با رشد ۷۵ درصدی دربرابر دلار آمریکا است. طیق ارزیابی‌ها، ‌درست در همین دوره ارزش بازار ارزهای دیجیتال به‌آهستگی سه میلیارد دلار کاهش یافت و از ۱۲۴ میلیارد دلار به ۱۲۱ میلیارد رسید.

BNB نسبت به سایر ارزهای دیجیتال عملکرد بسیار بهتری دارد و از حاشیه‌ی سود پایداری نیز برخوردار است. این ارز برای اولین‌بار در تاریخ خود موفق شد با رکورد رشد ۶ درصدی در طول یک روز، به یکی از ۱۰ ارز برتر دیجیتال تبدیل شود.  

The valulation of the Crypto Market

علت صعود ارز بایننس چیست و وضعیت بازار دارایی‌های دیجیتال چگونه است؟

عوامل اصلی افزایش قیمت سکه‌ی بایننس، فاکتورهای پایه‌ای هستند؛ مانند کاهش ارز در گردش (عرضه)، کسب‌وکار چند میلیارد دلاری که پشت این ارز قرار دارد، عملکرد بایننس در بازار خرسی (بازار نزولی) و چشم‌انداز صرافی غیرمتمرکز.

در تاریخ ۱۶ ژانویه تیم بایننس بخشی از توکن‌های این شرکت را به ارزش ۹.۴ میلیون دلار سوزاند. سوزاندن ارزها یا توکن‌های دیجیتال، به فرایندی گفته می‌شود که در آن بخشی از سکه‌ها یا ارز مذکور برای همیشه از موجودی در گردش حذف و خارج می‌شوند. چانگ پنگ ژائومدیرعامل بایننس گفت:

فرایند سوزاندن به پایان رسید. به یاد دارم وقتی برای اولین‌بار حجمی از بایننس معادل با یک‌ونیم میلیون دلار را سوزاندم، بسیار عصبی بودم. حالا، البته هنوز هم عصبی هستم! این سریع‌ترین راه برای صرف پول است!

Binance burns the circulating supply of BNB

زمان سوزاندن سکه‌ها، با رالی کوتاه‌مدت BNB مصادف شد. از تاریخ ۱۶ ژانویه و حذف ۱.۶۲۳.۸۱۸ توکن BNB، قیمت این دارایی به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای افزایش‌یافته است.

 هر سه ماه یک‌بار، بایننس میزانی از BNB در گردش را با استفاده از سود حاصل از صرافی می‌سوزاند.

یادآوری می‌کنیم که توکن‌های BNB در ابتدا به‌عنوان ابزاری برای تأمین مالی بایننس که هنوز شرکتی نوپا و در مراحل اولیه‌ی کار خود بود، منتشر شدند. پس‌ازاینکه بایننس موفق شد شهرت خود را به‌عنوان یک صرافی سطح بالا و معتبر ثبت کند، ۲۰ درصد از سود شرکت را به بازخرید و سوزاندن BNB اختصاص داد و با این کار، حجم سکه‌های در گردش را پایین آورد. بایننس در مقاله‌ی سفید خود می‌نویسد:

ما هر سه ماه، ۲۰ درصد از سود شرکت را به خرید BNB و نابود کردن آن‌ها اختصاص می‌دهیم، تا زمانی‌که ۵۰ درصد از کل BNB را بازگردانیم. کلیه‌ی تراکنش‌های خرید و بازگرداندن سکه‌ها، روی بلاک‌چین اعلام می‌شوند. ما درنهایت MM۱۰۰ از BNB را از بین می‌بریم و MM۱۰۰ آن را باقی می‌گذاریم.

همان‌طور که پاداش استخراج بیت کوین هر دو سال یک‌بار نصف می‌شود (Halvening)، افزایش قیمت BNB نیز ناشی از کاهش عرضه‌ی در گردش است. ماه گذشته نیز با افزایش تقاضا برای BNB و کاهش عرضه‌ی آن، قیمت این ارز بیش از ۷۵ درصد افزایش یافت.

ارزش BNB نسبت به بالاترین نقطه‌ی اوج تاریخ خود ۶۱ درصد کاهش‌یافته و همچنان بهترین عملکرد را در بازار نزولی دارایی‌های دیجیتال دارا است.

Binance Q1 2019 Coinburn and Previous Coinburns

هفته‌ی گذشته بازار ارزهای دیجیتال شاهد بالا رفتن اصلاحی قیمت‌ها بود که این امر، از فاکتورهای فنی ناشی می‌شد. در تاریخ ۹ فوریه ارزش بازار در طول یک‌شب (درواقع طی چند ساعت) حدود ۱۰ میلیارد دلار افزایش یافت و باعث شد برخی از دارایی‌ها مانند لایت کوین وEOS افزایش قیمت ۲۰ درصدی را تجربه کنند.

بااین‌حال در کوتاه‌مدت، معامله گران قانع نشده‌اند که صعودی که از روز شنبه شروع‌شده، در طول هفته‌های آتی نیز ادامه می‌یابد. یکی از تجار می‌گوید:

ازنظر من صعود قیمتی یک‌روزه، اتفاق فوق‌العاده‌ای نیست. من ترجیح می‌دهم پیش از آنکه به‌خاطر تغییر ساختار بازاری با فرکانس بالا هیجان‌زده شوم، یک HH (صعودهای متوالی) را شاهد باشم. درست است که ما در طول یک هفته افزایش قیمت داشتیم، اما پیش‌ازاین هم در بازار نزولی چنین افزایش موقتی را تجربه کرده بودیم.

یکی از معامله‌گران با نام DonAlt نیز یادآوری می‌کند که باتوجه‌به روند نزولی طولانی‌مدت دارایی‌های دیجیتال، انتظار افزایش مداوم نرخ‌ها ریسک بزرگی خواهد بود.

منبع: زومیت

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.