رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با یادآوری بی‌توجهی پاکستان نسبت به مرزهای مشترک با ایران، گفت: اختصاص بودجه خاص به مرزها تنها راهکار ارتقاء امنیت مرزی و بهبود وضعیت مرزنشین است.

اختصاص بودجه خاص به مرزها تنها راهکار ارتقاء امنیت مرزی است

به گزارش قدس آنلاین، حشمت الله فلاحت‌پیشه در توضیح وضعیت مناسبات ایران و پاکستان بعد از سفر ولیعهد عربستان به این کشور، گفت: باج‌گیری در ذات دستگاه‌های اطلاعاتی- امنیتی پاکستان است، از این رو مسئولان جمهوری اسلامی نباید اجازه دهند تا تاکتیک باج‌گیرانه در مناسبات امنیتی ایران و پاکستان نفوذ پیدا کند.

نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی با یادآوری روابط قدیمی پاکستان و عربستان، تصریح کرد: سطح مناسبات اقتصادی با پاکستان مورد نظر نیست اما مناسبات امنیتی ما با پاکستان به گونه‌ای است که اگر به سمت عدم تامین امنیت رود، قطعا دستگاه‌های اطلاعاتی-امنیتی مجاب می‌شوند تا در عمق پاکستان به مقابله با تروریسم بپردازند.

پاکستان تنها حدود ۳ تا ۵ هزار نیرو در مرز دارد

وی افزود: ما سال گذشته بودجه برای موشک و عمق استراتژیک تصویب کردیم، سربازان جمهوری اسلامی هم به این موجب تروریست‌های قوی‌تر از جیش الظلم را سرکوب کردند، بنابراین در این حوزه هم می‌توانیم ورود جدی داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: در حال حاضر پاکستان ۱۵۰ هزار نیروهای امنیتی را در مرز افغانستان مستقر کرده اما در مرز با طولانی ایران حدود ۳ تا ۵ هزار نیرو دارد که این افراد هم مرزنشینان پاکستانی هستند که با دریافت مبالغی مسئولیت ساماندهی مرز را عهده دار شدند.

دولت پاکستان مرز مشترک با ایران را رها کرده است/ یک پاسگاه غیرمجهز به ازای ۱۰ مجهز ایران در مرز

فلاحت‌پیشه‌ خاطرنشان کرد: در بلوچستان کشور پاکستان به ازای هر ۱۰ پاسگاه مجهز ایران تنها یک برج غیرمجهز پاکستانی وجود دارد؛ به معنی واقعی دولت پاکستان مرز را رها کرده است، از این رو راهبردی تحت عنوان «همکاری متقابل و جدی با پاکستان» برای تامین امنیت مرز مشترک با ایران باید در دستور کار قرار گیرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، گفت: ایران در زمینه‌های مختلف با پاکستان دارای مناسبات است که در مجموع به سود و منفعت پاکستان است، آنها با سه کشور هم مرز هستند که با همه آنها دچار مشکل شدند لذا در صورت ایجاد مشکل با ایران بسیار متضرر می‌شوند.

اختصاص بودجه برای مرز تنها راهکار ارتقاء امنیت

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در همین راستا با مسئولان مربوطه مذاکره و گفت و گو کردیم، ما باید بودجه پایدار مرز تصویب کنیم تا بتوانیم از مرزها و اقتصاد مرز برای بخش مرزبانی و معیشت مرزنشینان هزینه کرد، این یکی از مهم‌ترین گام‌ها برای رفع مشکلات مرزی می‌تواند باشد.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.