دبیر شورای هماهنگی بانک های خراسان رضوی گفت :امسال با برنامه‌ریزی به موقعی که انجام شده است و با توجه به تجربه سال های گذشته، جای هیچ نگرانی در مورد اسکناس نو برای سال جدید وجود ندارد.

توزیع اسکناس نو از دهه دوم اسفند/ هیچ مشکلی برای تأمین وجوه نقد مورد نیاز مردم نداریم

حسن مونسان در گفت وگو با قدس آنلاین با بیان اینکه هنوز بانک مرکزی منابعی را برای توزیع اسکناس نو برای عید نوروز در استان تخصیص نداده است، تصریح کرد: بانک مرکزی عموماً توزیع اسکناس‌های نو را از دهه دوم اسفندماه آغاز می‌کند و مشتریان بانک‌ها می‌توانند با مراجعه به بانک‌ها این اسکناس‌ها را تهیه کنند.
وی افزود:  تخصیص منابع از بعداز ۱۵ اسفند انجام می شود وتوزیع آن از ۲۱ اسفند تا ۲۶ اسفند در شعب منتخب استان صورت می گیرد،همچنین از لحاظ منابع تمامی تمهیدات لازم برای عرضه اسکناس نو اندیشیده شده است وهیچ کمبودی وجود ندارد.
دبیر شورای هماهنگی بانک های خراسان رضوی با اشاره به اینکه هیچ دلیلی برای خرید و فروش پول‌های نو در بازار وجود ندارد، خاطرنشان کرد: برخی از مردم از اینکه بانک‌ها به راحتی و بدون هیچ هزینه اضافی پول نو را در اختیار آنها قرار می‌دهند، اطلاع ندارند؛ در همین راستا بانک مرکزی حتماً اطلاع رسانی خواهد کرد که مردم برای نو کردن پول‌های خود به بانک‌ها مراجعه کنند.
وی اظهار داشت: نظارت های لازم در توزیع اسکناس های نو در شعب منتخب بانک ها با حضور نماینده بانک مرکزی در استان انجام خواهد شد و هیچ خلأ نظارتی وجود ندارد.
مونسان تأکید کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده در حال حاضر ذخایر اسکناس و ایران‌چک بانک مرکزی از وضعیت مطلوبی برخوردار بوده و هیچ‌گونه مشکلی برای تأمین وجوه نقد مورد نیاز مردم در روزهای پایانی سال وجود ندارد.
گفتنی است در خصوص نحوه توزیع اسکناس نو در سایر استان‌ها، با هماهنگی ناظران پولی و از طریق روابط عمومی بانک‌های عامل تعیین شده در هر استان، اطلاع‌رسانی انجام خواهد شد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.