مستند «باغبان باغ نو» با موضوع زندگی و خاطرات روحانی مجاهد «حاج شیخ علی اکبر باغنوی» در پردیس سینمایی هویزه مشهد اکران می شود.

اکران مستند «باغبان باغ نو»در پردیس سینمایی هویزه مشهد

به گزارش قدس آنلاین، مستند «باغبان باغ نو» درباره سبک زندگی، شیوه تربیتی، کادرسازی، خدمات و فعالیت‌های انقلابی عالم مجاهد نیشابوری «حجت‌الاسلام علی‌اکبر باغنوی» است.
حجت‌الاسلام علی‌اکبر باغنوی متولد ۱۳۱۲ محله فعلی باغنو نیشابور است. این روحانی با توزیع نشریه «مکتب اسلام» در دهه ۴۰ به دنبال تعمیق اندیشه دینی در مردم بود و پس از آشنایی با امام راحل به پخش اعلامیه‌ها و نوارهای ایشان پرداخت.
وی پیش از پیروزی انقلاب به استخدام آموزش و پرورش درآمد و با راه‌اندازی جلسه قرآن ثامن‌الائمه(ع) و تاسیس انجمن اسلامی نوجوانان وحدت به تربیت مذهبی انقلابی نوجوانان همت گماشت که محصول آن کادرسازی برای انقلاب اسلامی بود. برخی از خروجی‌های انجمن در ایام انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ردای شهادت بر تن کردند که می‌توان به شهیدان صافحیان، عبدالمجید و عبدالحمید غرویان و سیداحمد عابدی اشاره کرد و افرادی دیگر نیز در بدنه مراکز تحقیقاتی، دانشگاهی و آموزش و پرورش و ادارات و نهادها مشغول خدمت هستند.
مستند «باغبان باغ نو» به نویسندگی و کارگردانی علیرضا اخلاقی به بیان شرحی از زندگی و خاطرات  «حاج شیخ علی اکبر باغنوی» می‌پردازد. این مستند در ساعت ۱۷ روز یکشنبه ۵ اسفند ماه در سینما هویزه مشهد اکران می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.