عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: مردم کالاها را به جای استفاده رفاهی و خدماتی برای سودآوری و سرمایه ای خریداری می کنند.

مردم کالاها را به جای استفاده جهت سودآوری خریداری می کنند

رمضانعلی سبحانی فر در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: مردم در حاضر بیشتر از حد نیاز خود اقدام به خرید کالا می کنند زیرا از ترس اینکه ارزش پول و وجه نقدی که در اختیار دارند کاهش پیدا نکند اقدام به خریدهای هیجانی می  کنند، از این رو تقاضاهای زیاد در بازار باعث می شود قیمت ها روند افزایشی و صعودی به خود بگیرند.
وی تصریح کرد: وقتی ۱۵۰ هزار خودرو با قیمت های جدیدی که از سوی خودروسازان و به صورت فروش نقدی و فوری، در کمتر از یک ساعت به فروش می رسد اشتیاق به افزایش قیمت در بین تولید کنندگان ایجاد می شود زیرا این گمان در ذهن انها بوجود می اید که مردم کالاهای آنها را با هر قیمتی خریداری می کنند.
نماینده سبزوار در پاسخ به این سوال که چرا نظارتی بر قیمت ها در بازار وجود ندارد، بیان داشت: بهای تمام شده کالاها در زمان های مختلف متفاوت بوده و وابسته به نوسانات ارز در بازار دارد به طوریکه بهای تمام شده خودروها در ماه های مختلف متفاوت بوده و براساس سیاست جدید که ۵ درصد زیر حاشیه بازار است تعیین خواهد شد. از طرفی خودروسازان مکلف شده اند که خودروهای پیش فروش شده را بر اساس زمان ثبت نام تحویل متقاضیان بدهند و هر گونه افزایش قیمت در این مورد غیر قانونی می باشد.
وی در مورد وضعیت کالاهای دیگر نظیر گوشت نیز اظهار داشت:از ابتدای سال تاکنون، سه برابر سال قبل گوشت قرمز وارد کشور شده است و وجود رفتارهای مختلف در بین مردم و برخی سوداگری ها و دلال بازی هایی که در این زمینه رخ داده است باعث شده است قیمت این کالا در بازار افزایش غیر منطقی داشته باشد.
سبحانی فر ضمن اینکه قاچاق دام از کشور را انکار کرد، بیان داشت: برخی رفتارهای مردم در این حوزه به کمبود و گرانی ها دامن زده است به طوری که مردم  گوشت های تنظیم بازار را خریداری و به رستوران ها به فروش می رسانند و سپس ادعا می کنند که گوشت به اندازه کافی در بازار وجود ندارد.
وی ادامه داد: از طرفی وزارت صمت یک وزارتخانه بسیار گسترده می باشد و تنهابا  تفکیک آن و تبدیل به دو وزارتخانه است که می توان به ساماندهی حوزه های مختلف امیدوار بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.