با توجه به چشم انداز توسعه سالانه کشور برای برخورداری هر چه بهتر از راه‌های ارتباطی در کوتاهترین زمان و مسیر ممکن پروژه بهسازی محور قوچان درگز، کبکان و دوغایی به عنوان نگینی در استان خراسان رضوی می‌درخشد.

تونل الله اکبر نگینی در استان خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین ؛ مرتضی رحمانی مطلق مدیر عامل موسسه نصر قرارگاه خاتم سازندگی الانبیا(ص) ، گفت: طول کل مسیر پروژه حدودا چهارده و دو کیلومتر می‌باشد که توسط موسسه سازندگی نصر در حال اجرا است.

وی در ادامه افزود: بلندترین تونل این پروژه سه هزار و ۷۷۶ متر به عنوان یکی از مهمترین فعالیت‌های مهم این پروژه محسوب می‌شود که نشانگر وسعت و اهمیت این پروژه می‌باشد.

رحمانی مطلق ادامه داد: انجام عملیات این پروژه، فاصله درگز، کبکان، قوچان از ۱۵۰ کیلومتر فعلی که دارای شیب‌های تند و فاروج از مشخصات فنی راه است به ۸۵ کیلومتر تغییر پیدا میکند.

مدیر عامل موسسه نصر قرارگاه خاتم سازندگی الانبیا با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۵ درصد این تونل پیشرفت فیزیکی داشته و ۷۵ درصد آن باقی مانده است عنوان کرد: اعتبارات اختصاص یافته به تونل کفایت لازم برای ادامه کار را نداشته و ضروری است برای تسریع در کار حفاری اعتبارات بیشتری به این پروژه اختصاص یابد که جهت ساخت و بهره برداری از محور فوق نیاز به اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان می‌باشد.

وی دسترسی سریع بین شهرهای درگز، قوچان و هم چنین اتصال جمهوری اسلامی ایران جهت ترانزیت کالا و حمل و نقل بین المللی به آسیای میانه را یکی از اهداف مهم دانست و یاداور شد: این پروژه شامل یک میلیون و ۶۵۰ هزار متر مکعب خاکبرداری و یک میلیون و ۳۵۰ هزار متر مکعب خاکریزی و احداث ۳ دستگاه تونل جمعا به طول ۴ هزار و ۱۴۴ متر می‌باشد که بلندترین تونل این پروژه به طول ۳ هزار و ۷۷۶ متر به عنوان یکی از مهمترین فعالیت‌های مهم این طرح محسوب می‌شود.

رحمانی مطلق با بیان اینکه حضور قرارگاه خاتم الانبیا در منطقه قوچان، درگز به تعداد ۱۵ روستای محروم از فعالیت‌های جهادی برخوردار شدند گفت: در راستای اجرای این پروژه محور روستایی اینچه از توابع شهرستان قوچان به طول ۵ کیلومتر به عنوان یک فعالیت محرومیت زدایی در حال اجرای آسفالت و زیر سازی می‌باشد تا روستاییان نیز از نعمت آسفالت برخوردار شوند.

تونل الله اکبر شهرستان قوچان، درگز یکی از مهمترین پروژه‌های این شهرستان است که اعتبارات این پروژه در ابتدا به صورت شهرستان تخصیص داده می‌شد، اما به دلیل نقش پر اهمیت آن در رونق کسب و کار شهرستان و کوتاه شدن مسیر دسترسی به مرکز استان خراسان رضوی و مواردی از جمله فراهم شدن فرصت‌های جذب سرمایه گذار و کاهش خطرات جاده‌ای به صورت استانی و در نهایت به یک پروژه ملی تبدیل شد.
تونل الله اکبر قوچان، درگز از جمله پروژه‌های مهم این منطقه است که مطالعات آن سال ۱۳۸۱ آغاز شد و پس از ۱۳ سال بالاخره در سال ۱۳۹۴ توسط قرارگاه خاتم الانبیا موسسه سازندگی نصر، فاز اجرایی آن کلید خورد.

پروژه ادامه بهسازی محور درگز، کبکان، دوغایی با هدف دسترسی سریع و ایمن بین شهرهای درگز و قوچان در مسیر درگز، کبکان، دوغایی و همچنین اتصال جمهوری اسلامی ایران جهت ترانزیت کالا به آسیای میانه تعریف شده است.
انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.