سید محد بطحایی با بیان اینکه طرح رتبه‌بندی معلمان را تا پایان امسال به مجلس ارسال می‌کنیم، گفت: امیدواریم این طرح از اوایل ۹۸ عملیاتی شود.

ارسال طرح رتبه‌بندی معلمان به مجلس تا پایان امسال

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در نشست صمیمی با فرهنگیان استان ایلام، یاد و خاطره تمام شهدای اسلام به ویژه شهدای استان ایلام را گرامی داشت و اظهار کرد: نقش مردم ایلام به ویژه در ۸ سال دفاع مقدس در صیانت و حفاظت از مرزهای کشور را یکبار دیگر برای خودم و همه کسانی که صدای مرا می‌شنوند، یادآوری می‌کنم؛ از خودگذشتگی‌هایی که مردم قهرمان ایلام در ایام دفاع مقدس نشان دادند و نگذاشتند یک وجب از خاک این کشور به دست دشمن بیفتد.

وی ادامه داد: متاسفانه نقش استان ایلام در دفاع مقدس مورد کم‌لطفی و کم‌مهری و کم‌عنایتی قرار گرفته است، هر چند ما به سهم خودمان در کتاب‌های درسی و در برنامه‌های آموزشی و پرورشی سعی می‌کنیم آنجایی که صحبت از ایام دفاع مقدس می‌شود نام ایلام را به ویژه شهرهایی که در این استان بیشتر درگیر دفاع مقدس بودند را تکرار کنیم و بچه‌ها و نسل آینده با آنان آشنا شوند.

بطحایی به پیام اخیر مقام معظم رهبری که با عنوان گام دوم انقلاب مطرح شده است، اشاره کرد و گفت: این پیام بسیار قوی و غنی برای ما آموزش و پرورشی‌ها باید بسیار تعیین‌کننده باشد چرا که مخاطب اصلی در این پیام جوانان و نوجوانان هستند که بناست با آمادگی و ورزیدگی آینده کشور و انقلاب را در اختیار بگیرند.

وی شرایط کشور را یک جنگ جدید توصیف کرد که در آن خونی ریخته نمی‌شود و بمباران و صدای موشک بارانی به گوش نمی‌رسد و هدف اصلی آن وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم آسیب‌دیده است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: آموزش و پرورش با گستره وسیعی از مسائل و مشکلات مواجه است؛ این مسائل و مشکلات در طی ۱۰ سال و ۲۰ سال و حتی ۴۰ سال اخیر به وجود نیامده است؛ برخی از مشکلات ما به ۵۰ سال و ۶۰ سال پیش بر می‌گردد. بخش مهمی از این مشکلات در حوزه اعتبارات و امکانات و بودجه و مسائل اینچنینی است.

وی اضافه کرد: بخشی از مسائل آموزش و پرورش ما ناشی از این است که همیشه خواستیم از مسیری که بارها و بارها امتحان کردیم و ما را به نتیجه نرسانده باز هم از همان مسیر مسائل آموزش و پرورش را حل کنیم. ما باید از مسیر جدید استفاده کنیم.

بطحایی گفت: آموزش و پرورش باید طرحی نو برای پاسخ‌ گفتن به این نوع مسائل مطرح کند؛ پیدا کردن جایگاه معلم و جایگاه آموزش و پرورش از مسیری که ۶۰ سال است آن را دنبال می‌کنیم، محقق نمی‌شود. اگر ما در پیدا کردن راه‌حل‌های مسائل آموزش و پرورش کوه بزرگی از مسائل جلو خودمان ببینیم هیچوقت جرأت نمی‌کنیم برای حل این مسائل قدم برداریم.

وی تأکید کرد: آموزش و پرورش باید با یک سیاست‌گذاری دقیق برای حل مسائل مزمن آموزش و پرورش قدم بردارد و به جنبه‌های کیفی آموزش و پرورش و ابعاد کمی آموزش و پرورش توجه بیشتری کند.

وزیر آموزش و پرورش به ضعف برنامه‌های درسی اشاره کرد و گفت: برنامه درسی رسمی امروز نیاز بچه‌های ما را جواب نمی‌دهد؛ آموزش و پرورش باید به نیازهایی که بچه‌ها بعد از بیرون رفتن از کلاس دارند، توجه کند و این نکته اصلی در تحولی است که به عنوان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش پیش‌رو است.

وی اظهار کرد: باور کنید جلسه‌ای در دولت نیست که شخص آقای رئیس‌جمهوری و وزرایی که در حوزه اقتصادی هستند در مسأله معیشت معلمان و کارکنان دستگاه‌هایی مثل آموزش و پرورش ورود نکنند؛ اینطور نیست که یک عده آدم زیر کولر و بغل شوفاژ و جای گرم و نرم نشسته باشند و اصلاً دلشان برای معلمی که ۳۵ دانش‌آموز را آموزش می‌دهد، نسوزد؛ اینطور نیست که کسی نداند یا خدایی نکرده بتواند و انجام ندهد؛ تعهد اخلاقی دارم تا مسائل بازنشستگان که جدی‌ترین مسائل معیشتی و منابع انسانی کشور است را به سهم خودم دنبال کنم.

بطحایی درباره بودجه آموزش و پرورش در سال ۹۸ گفت: در سال ۹۸ بیشترین درصد افزایش اعتبارات مربوط به آموزش و پرورش است؛ اعتبار هیچ دستگاهی در کشور به اندازه آموزش و پرورش نیست. امسال اعتبار عمرانی آموزش و پرورش ۳ برابر سال گذشته بود و تا ۶ ماه اول ۱۱۰ درصد تخصیص داده شد، همه این‌ها نشانه این است که دلشان می‌خواهد مشکلات آموزش و پرورش حل شود.

وی به طرح رتبه‌بندی معلمان اشاره و اظهار کرد: در تلاش هستیم که طرح رتبه‌بندی معلمان را تا پایان سال ۹۷ به مجلس بفرستیم؛ در مجلس هم حتماً با نگاهی که نمایندگان ما دارند خیلی سریع ابلاغ می‌شود و ان‌شاءالله از اوایل ۹۸ این طرح را عملیاتی کنیم؛ اعتباراتی را هم برای شروع در نظر گرفتیم و امید دارم که این اعتبارات افزایش پیدا کند؛ معتقدم اجرای این طرح از نظر اصولی می‌تواند تأثیرات بسیار خوبی را در حوزه نیروی انسانی از حیث کیفی و کمی بر جای بگذارد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.