منابع یمنی از کشته شدن چند «مزدور انگلیسی و پاکستانی» در جنوب عربستان خبر دادند و گفتند آنها مشغول «مأموریت خیلی محرمانه» انگلیس، آمریکا و امارات بودند.

 ۹ نیروی ویژه انگلیسی در جنوب عربستان کشته شدند

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، یک منبع نظامی یمنی شنبه‌شب (دیشب) از کشته شدن «نُه کارشناس انگلیسی و سه پاکستانی» در «عملیات منحصربه‌فرد ارتش و کمیته‌های مردمی» این کشور در جنوب عربستان خبر داد و این افراد را «مزدور» نامید. 

وبگاه خبری «تعز نیوز» یمن به نقل از این منبع یمنی نوشت، کشته‌شدگان، از افراد «کارشناس در امور برنامه‌ریزی و مدیریت عملیات نظامی» بودند که «دیگر مزدوران» را در عملیات‌های مسلحانه که به نیابت از ارتش عربستان سعودی در جبهه‌های مرزی می‌جنگند، فرماندهی می‌کردند. 

روزنامه «دیلی اکسپرس» انگلیس هم روز سه‌شنبه ۱۹ فوریه جاری، از زخمی شدن دو نظامی بریتانیایی وابسته به «گردان‌های اس.ای.اس» (SAS) این کشور خبر داد که در زمره «خطرناک‌ترین گروه‌های ویژه» در دنیا قلمداد می‌شوند. به نوشته این نشریه انگلیسی، این نیروها برای اجرای «مأموریتی خیلی محرمانه در یمن» و در چارچوب نیروهای مشترک آمریکا، انگلیس و امارات در یمن مستقر شده‌اند. 

دیلی‌اکسپرس نوشته است که مأموریت نیروهای مشترک، مأموریت‌های جاسوسی در خصوص طرح‌هایی است که میان طرف آمریکایی و انگلیسی هماهنگی می‌شود و اماراتی‌ها هم در آن حضور و مشارکت دارند. 

به گفته این نشریه انگلیسی، تیم نیروهای ویژه که کاملا مسلح به سلاح‌های پیشرفته است شامل ۱۲ انگلیسی است که با بالگردی وابسته به امارات از جیبوتی و تحت فرماندهی آمریکا به یمن اعزام شده‌اند. این روزنامه نوشته که این افراد عضو نیروهای معروف به «ساس» (SAS) هستند که سه هفته پیش وارد امارات شده‌اند. 

عربستان و امارات برای جنگ یمن از دیگر کشورها به صورت رسمی و غیررسمی کمک گرفته‌اند. در بهمن ماه جاری مغرب در پی اختلافاتی با عربستان سعودی، اعلام کرد که از ائتلاف عربی علیه یمن خارج می‌شود.

تیرماه ۱۳۹۷ نتیجه تحقیقی در خصوص جنگ یمن منتشر شد که نشان داد آمار تلفات ائتلاف عربستان در یمن بسیار بالاست به طوری که فقط از سودانی‌هایی که عربستان با پول به خدمت گرفته، ۸۵۰ نفر تاکنون کشته شده‌اند (جزئیات بیشتر).

کتمان آمار تلفات انسانی ارتش سودان در یمن در حالی است که در طول چهار سال جنگ، سعودی‌ها نیز هیچ آمار رسمی‌ای از تعداد کشته‌هایشان اعلام نکرده‌اند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.