معاون حزب‌الله ضمن اعلام اینکه موضع آمریکا در منطقه موضعی مستبدانه است، افزود، تحریم‌های واشنگتن نمی‌تواند موضع ما را تغییر دهد.

نعیم قاسم: تحریم‌های آمریکا نمی‌تواند موضع حزب‌الله را تغییر دهد

به زارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان اعلام کرد، موضع آمریکا در قبال تمام مسائل منطقه، موضعی ظالمانه و مستبدانه علیه منافع ملت‌های منطقه است.

بر اساس گزارش «ال‌بی‌سی»، معاون حزب‌الله ادامه داد: اگر در حل مسأله فلسطین به آمریکا تکیه کنیم، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا و دیگر مسئولان این کشور، معامله قرن را تایید میکنند، طرحی که می‌خواهد فلسطین و فلسطینی را کنار بزند.

وی تصریح کرد: اگر ما منتظر این هستیم که به خاطر حل مشکل آوارگان و دیگر مسائل جنگ سوریه، مسأله این کشور (سوریه) به دست آمریکا حل شود نباید فراموش کنیم که دلیل اصلی جنگ در سوریه، خود آمریکاست و عامل اینکه تکفیری‌ها از تمام جهان برای تخریب سوریه در این کشور جمع شده‌اند، نیز ایالات متحده آمریکاست.

نعیم قاسم تأکید کرد، تحریم‌های آمریکا و اتهامات این کشور به حزب‌الله، موضع این جنبش را تغییر نخواهد داد.

 وی ادامه داد: راه‌حلی وجود ندارد جز اینکه قدرتمند باشیم، به خودمان تکیه کنیم و مقاوم باشیم. با مقاومت توانستیم اسرائیل را از لبنان بیرون کنیم، با مقاومت توانستیم توازن بازدارنده ایجاد کنیم، با مقاومت لبنان برای خود شأن و منزلت پیدا کرد، با مقاومت، فلسطین شعله‌ای در مقابله با اسرائیل شد و با مقاومت موفق شدیم تروریسم تکفیری در منطقه را هدف قرار دهیم.

 وزارت خزانه‌داری آمریکا در ماه می 2018 نیز چند نفر از اعضای حزب الله را به بهانه ارتباط با تروریسم جهانی در فهرست تحریم قرار داد. این افراد «حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله، شیخ نعیم قاسم معاون دبیر کل، حسین الخلیل مشاور سیاسی دبیر کل حزب‌الله، ابراهیم امین السید رئیس شورای سیاسی حزب‌الله و محمد یزبک رئیس شورای قضایی حزب‌الله بودند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا سیزدهم نوامبر 2018 هم چند نفر دیگر از اعضای حزب‌الله را به اتهام انجام فعالیت‌های عملیاتی، مالی و اطلاعاتی در عراق به علاوه «صالح العاروری» معاون «اسماعیل هنیه» (رئیس دفتر سیاسی حماس) را در لیست تحریم قرار داد.

دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی (OFAC) تحت نظر وزارت خزانه‌داری آمریکا، اسامی چند نفر مرتبط با حزب‌الله را به شرح زیر اعلام کرد: «شبل محسن عبید الزیدی، یوسف هاشم، عدنان حسین کوثرانی، محمد عبدالهادی فرحات».

همچنین  وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، «سید جواد نصرالله» فرزند دبیرکل حزب الله را در لیست «تروریست‌های بین المللی» قرار داده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.