سرمربی سابق تیم فوتبال امید کشورمان معتقد است که برای موفقیت این تیم و بالا رفتن شانس صعودش به المپیک، نیاز به توجه وجود دارد.

پیروانی: یک چهارم شخصیتی که به تیم ملی دادند به تیم امید بدهند این تیم هم المپیکی می‌شود

غلامحسین پیروانی سرمربی سابق تیم فوتبال امید کشورمان در مورد عدم تعامل برخی باشگاه‌ها با تیم امید در مسیر صعود به المپیک 2020 توکیو اظهار داشت: زمانی هم که ما می‌خواستیم به المپیک برویم و تیم امید را تشکیل دادیم، شرایط همین‌گونه بود. آن زمان آقایان تاج و کفاشیان در فدراسیون فوتبال بودند و قول دادند باشگاه‌ها همکاری کنند، اما متأسفانه هر بار 24 نفر را انتخاب می‌کردیم که فقط هشت تا 10 نفر به تمرینات می‌آمدند.

وی افزود: همیشه این صحبت وجود داشت و می‌گفتند ما بذری نمی‌کاریم که درو کنیم، اما هیچ وقت کمک نکردند. به جز محمد مایلی‌کهن که همیشه کریم انصاری‌فرد را در اختیار تیم امید می‌گذاشت، هیچ‌کدام از مربیان همکاری همیشگی با ما نداشتند. آن زمانی هم که می‌خواستیم برای مسابقات اعزام شویم، از من پرسیدند فکر می‌کنید چه نتیجه‌ای بگیریم و من پاسخ دادم اگر هشتم هم شویم، برنده هستیم. پرسیدند چرا هشتم، گفتم چون بذری نکاشته‌ایم که درو کنیم.

سرمربی سابق تیم فوتبال امید کشورمان تصریح کرد: باید همان شخصیتی که به تیم ملی بزرگسالان دادند، به تیم امید هم بدهند. آیا فدراسیون با تیم ملی بزرگسالان هم این‌طور برخورد می‌کرد یا باشگاه‌ها جرأت داشتند، به کارلوس کی‌روش بازیکن ندهند؟ اگر کسی با تیم امید همکاری نکند، این تیم هیچ نتیجه‌ای نمی‌گیرد. دل من برای حمید استیلی، سهراب بختیاری‌زاده، رضا شاهرودی و زلاتکو کرانچار می‌سوزد. اگر زمین خوب شخم نخورد، بذر خوب کاشته نشود و خوب آن را آبیاری نکنند، انتظار درو کردن چه چیزی را داریم؟ این از کرم خدا هم دور است که در چنین زمینی بخواهیم چیزی درو کنیم، در حالی که دیگران زحمت کشیده‌اند.

پیروانی با بیان این ضرب‌المثل که «به عمل کار برآید، به سخندانی نیست»، یادآور شد: در همکاری نکردن باشگاه‌ها با تیم امید چه کسی کم کاری کرده است؟ چرا فدراسیون با این موارد برخورد نمی‌کند؟ باشگاه‌ها هم حق دارند، اما آیا وظیفه فدراسیون نیست این موضوع را حل کند؟ باید با کدخدامنشی و تعامل این موضوع حل شود و اگر همکاری نکنند، نتیجه‌ای هم حاصل نمی‌شود. من هم برای تیم امید دعا می‌کنم، اما اگر بستر فراهم نشود، موفقیتی به وجود نمی‌آید. حتی اگر یک چهارم شخصیتی که به تیم ملی بزرگسالان دادند، به تیم امید بدهند، شک ندارم این تیم به المپیک صعود می‌کند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.