مدیر پروژه‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات در شهر کاظمین از گشایش دو صحن شرقی و غربی حرم مطهر امامین جوادین علیهماالسلام در سالروز میلاد پربرکت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز مادر خبر داد.

 گشایش ۲ صحن توسعه‌ای حرم مطهر امامین جوادین(ع) در روز مادر + تصاویر

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، عباس رضائی‌نسب با بیان اینکه دو صحن توسعه‌ای حرم مطهر امامین جوادین طی آئینی با حضور مقامات ایرانی و عراقی شامگاه فردا (سه‌شنبه 7 اسفند) و در سالروز میلاد پربرکت دخت نبی اکرم(ص) به روی زائران گشوده می‌شود اظهار کرد: با افتتاح این صحن‌ها، نزدیک به دو هزار و 200 مترمربع به فضای مسقف حرم مطهر امامین جوادین علیهما السلام افزوده می‌شود.

وی ارتقاء سطح رفاه حال زائران را هدف ساخت دو صحن شرقی و غربی حرم مطهر اعلام کرد و گفت: با بهره‌برداری از این طرح، حدود یک هزار متر مربع به فضای زیارتی بخش بانوان و یک هزار و 200 مترمربع به بخش زیارتی آقایان افزوده می‌شود.

این مقام مسئول در ستاد بازسازی عتبات عالیات افزود: صحن‌های شرقی و غربی افزون بر اینکه موجب بهبود تناسب بین فضای روباز و مسقف حرم مطهر خواهد شد، فضای مناسبی را نیز برای برگزاری نماز جماعت، آئین‌های مذهبی و بیتوته بیش از دو هزار زائر فراهم می‌کند.

رضائی‌نسب پروژه‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات در شهر کاظمین با تجلیل از حمایت‌های مادی و معنوی دوست‌داران اهل بیت و همکاری مردم و مسئولان عراقی اضافه کرد: تمامی مصالح به‌کار رفته در این طرح از کارخانه‌های ایران خریداری شده و مهندسان، استادکاران و هنرمندان کشورمان اجرای آن را در کنار برادران عراقی بر عهده دارند.

وی امکان توسعه در طبقه منفی یک را یکی از ویژگی‌های این طرح برشمرد و گفت: سازه صحن‌های شرقی و غربی به‌صورتی اجرا و مقاوم‌سازی شده است که در صورت نیاز، طی سال‌های آتی بتوان یک طبقه زیر زمین نیز ایجاد کرد.

مدیر پروژه‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات، استفاده از معماری ایرانی - اسلامی را از دیگر ویژگی‌های صحن‌های شرقی و غربی حرم مطهر امامین جوادین علیهما السلام اعلام کرد و توضیح داد: با توجه به ارزش تاریخی و هویت معماری حرم که قدمت آن به عصر صفوی برمی‌گردد، تلاش بسیاری شد تا طراحی صحن‌ها نیز همگون با بنای تاریخی حرم  و مکمل و احیاء کننده معماری اصیل ایرانی و اسلامی آن باشد.

رضائی‌نسب بیان کرد: در اجرای طرح مسقف‌سازی صحن‌های شرقی و غربی حرم مطهر امامین جوادین علیهما السلام از روش‌های نوینی در گچ‌بری‌ها، آئینه‌کاری‌ها و... استفاده شده که کیفیت و طول عمر زیادی به این تزئینات داده است.

براساس این گزارش، هموطنان عزیز می‌توانند با شماره‌گیری کد #233* کمک‌های خود را به میزان دلخواه اهداء کرده و در فیض توسعه حرم‌های مطهر مشارکت کنند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.