رئیس شورای نمایندگان مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به نظر صریح رهبر انقلاب درباره قراردادهای خارجی، گفت: انتظار جامعه خصوصا جریانات انقلابی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام این است که برای بررسی لوایح «FATF» تجربه برجام را ببینند.

حجت‌الاسلام محمدیان: مجمع تشخیص برای بررسی لوایح "FATF" تجربه برجام را ببیند

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان رئیس شورای نمایندگان مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، در پاسخ به سوالی درباره با بررسی FATF و وظیفه مجمع تشخیص مصلحت نظام در این رابطه گفت: ما در ابتدا باید به این توجه کنیم که رهبر معظم انقلاب خیلی صریح در رابطه با این مسئله  نظر خود را بیان کردند، ایشان هم در گذشته درباره اعتماد به این مجموعه‌ها گفتند و هم اخیرا با صراحت گفتند که اروپایی‌ها قابل اعتماد نیستند. نمی‌دانم حضرت آقا دیگر صریح‌تر از این چگونه باید سخن بگویند که آقایان توجه کنند.

رئیس سابق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ادامه داد:‌ در بیانیه گام دوم هم، رهبر معظم انقلاب خیلی مستدل و  با ذکر مبانی به این موضوع پرداختند و حقیقت این است که انتظار جامعه خصوصا جریانات انقلابی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام این است که تجربه برجام را ببینند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: تجربه برجام برای چهل سال و یا صد سال پیش نیست، برای همین دو تا سه سال اخیر است. ما دیدیم که طرف مقابل این همه کارشکنی کرد و برجام چقدر به کشور ما لطمه زد، تا جایی که خود کسانی که برجام را امضا کردند و مسئولان داخلی گفتند که تقریبا هیچ چیزی گیر ما نیامده است. این عبارت «تقریبا هیچ» را که مخالفین دولت نگفتند، از اعضای خود دولت آن را بیان کردند و البته بعدا هم مشخص شد که تحقیقا هیچ چیز گیر ما نیامده است.

محمدیان در خاتمه اظهار داشت:‌ برجام جدیدترین تجربه برای ماست و اگر با وجود این تجربه، اعضای مجمع بخواهند در تصمیم‌گیری نسبت به منافع کشور کوتاهی کنند باید به درگاه خدا پاسخگو باشند، همچنین به مردم جامعه و جریانات انقلابی نیز باید بتوانند توجیه مناسبی را برای رأیی که خواهند داد داشته باشند. 

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.