مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: در جلسات کمیته راهبری، میزان نیاز استان به سیب و پرتقال برآورد و مطابق آن به اندازه کافی این میوه ها، خریداری و در ۷ سردخانه استان ذخیره سازی شده است و به موقع توزیع خواهد شد.

 میوه شب عید مشهد و خراسان رضوی تامین شد/سیب و پرتقال باکیفیت خریداری شده ودرسردخانه آماده توزیع است

محسن اسفندیاری درگفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین گفت: از آذرماه تاکنون تعداد زیادی کمیته راهبری برای تامین و تنظیم بازار میوه شب عید، برگزار شده است. در این جلسات نیاز استان به سیب و پرتقال برآورد و مطابق آن به اندازه کافی این میوه ها، خریداری و در ۷ سردخانه استان ذخیره سازی شده است و به موقع توزیع خواهد شد.

وی افزود: زمان و مکان توزیع این میوه ها هنوزتعیین نشده است. این موارد در جلساتی که در روزهای انتهای سال برگزار می شود، مشخص می شود. موهبت این کار این است که در نزدیکی عید، آخرین شرایط بازار و وضعیت مناطق مختلف شهرمشهد  و استان را سنجیده و مطابق نیاز هر منطقه، میوه فروشی های ثابت و سیار مشخص می شوند و سیب و پرتقال در آنها عرضه خواهد شد. این موارد در کمیته راهبری میوه شب عید استان در روزهای پایانی سال مشخص خواهد شد.

وی اظهار داشت: تمام میوه های مورد نیاز از خارج استان تامین شده است. امسال به دلیل اینکه دستورالعمل خرید میوه شب عید دیرتر ابلاغ شد، کشاورزان خراسان رضوی سیب های خود را فروخته بودند و چیزی در اختیار نداشتند ، به همین دلیل ما موفق نشدیم، سیب تولید شده در استان را ذخیره سازی کنیم. هرچند کیفیت بیشتر سیب های تولیدی امسال در خراسان رضوی چندان مطلوب نبود.

اسفندیاری در پاسخ به این سوال که برخی از مردم اعتقاد دارند که میوه های تهیه شده برای شب عید، فاقد کیفیت لازم بوده و میوه هایی هستند که در میوه فروشی ها به فروش نمی رفته اند و به همین دلیل در قالب میوه تنظیم بازار به مردم ارایه می شوند، گفت: به هیچ وجه این موضوع صحت ندارد. میوه های تهیه شده کیفیت بسیار خوب و بالایی دارند. در پروسه تهیه میوه برای شب عید، شرکتی وجود دارد که وظیفه بازدید و بازرسی کیفیت میوه ها را در مبدا به عهده دارد. به عبارت دیگر تا این شرکت کیفیت میوه ها را در مبدا تایید نکند، میوه ها بارگیری نشده و به مقصد حمل نمی شوند.

وی ادامه داد: در مقصد نیز تا زمانیکه شرکت بازدید کننده، محموله را تایید و پلمپها را باز نکند، میوه ها تخلیه نمی شوند. این شرکت کشوری است و ناظران آن در خارج از استان تعیین می شوند. کار به صورت کاملا اصولی انجام می شود و هیچ جای نگرانی برای کیفیت میوه های شب عید وجود ندارد.

وی در خصوص نظارت بر نحوه ارایه میوه توسط میوه فروش ها به مردم و برخورد با متخلفین گفت: نظارت بر اینکار از عهده ما خارج است و مطابق قانون بر عهده کارشناسان و بازرسان سازمان صنعت و معدن و تجارت قرار داده شده است. این بازرسان در تمامی موارد از جمله دخل و تصرف میوه فروش ها، در میوه های تحویل شده به آنها و نیز نحوه توزیع کنترل دقیقی دارند و با متخلفان برخورد خواهند داشت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.