در جلسه علنی شورای شهر مشهد، اصلاح بودجه سال 97 چند سازمان و شرکت شهرداری مشهد و همچنین نام‌گذاری چند بوستان در منطقه 6 به‌تصویب اعضای شورای شهر رسید.

کارفرمایان در ساخت و سازها به‌تکنولوژی بی‌توجه هستند/ اصلاح بودجه 97 سازمان‌های شهرداری مشهد

به گزارش  قدس آنلاین ، در جلسه علنی شورای شهر مشهد، اصلاح بودجه سال 97 چند سازمان و شرکت شهرداری مشهد و همچنین نام‌گذاری چند بوستان در منطقه 6 به‌تصویب اعضای شورای شهر رسید.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد صبح امروز در آغاز پنجاه‌ودومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که در سالن جلسات علنی شورا برگزار شد، با اشاره به‌مناسبت روز مهندس در روز گذشته، گفت: نقش مهندسان در ارتقای میراث تمدنی بشر بر کسی پوشیده نیست و از قرون گذشته اگر چه شاید لفظ مهندسان را بر خلاقان بشری اطلاق نمی‌کردیم، اما به‌هر کسی که توانایی حل مسأله را داشته باشد می‌توان لفظ مهندس را اطلاق کرد.

محمدرضا حیدری با بیان اینکه مهندس در ایجاد شهرهای زیبا و پرنشاط نقش پررنگی دارد، گفت: امروز به‌این دلیل روز مهندس نام‌گذاری شده که زادروز منجم و فیلسوف اهل توس، خواجه نصیرالدین طوسی است.

حق نداریم به‌نام دین و انقلاب زن را از مشارکت اجتماعی محروم کنیم

وی با اشاره به اینکه روز سه‌شنبه مصادف با ولادت حضرت زهرا(س) و روز زن و مادر است، افزود: این روز را به‌همه بانوان فرهیخته تبریک می‌گویم، این روز با توجه به‌شخصیت ایشان و نقش اسلام در توجه به‌زن و ارتقای جایگاه زن، روزی باعظمت و بزرگ است.

حیدری با اشاره به اینکه نگاه حقیقی اسلام به‌زن و مرد، نگاه هماهنگ و یک‌سویه‌ای است، بیان کرد: زن در نگاه اسلام از جایگاه والایی برخوردار است و اینکه گاهی به‌نام دین به‌شکوه، جایگاه و حقوق زن توهین می‌شود از کم‌تقوایی ناقلان است، در غیر این صورت، اساس دین بر مبنای احترام به‌زن بوده، بنابراین حق نداریم زنان را به‌نام دین و انقلاب از مشارکت در اجتماع محروم کنیم.

وی با اشاره به اینکه از افتخارآفرینی هنرمندان مشهدی در جشنواره تئاتر فجر هم یادی می‌کنم، ادامه داد: در شرایطی که با محدودیت‌ها و امکانات بسیار کم و حتی برخی از محدودیت‌های توجیه‌ناپذیر مواجه هستیم، تقریبا بیشتر مقام‌های ارزشمند این جشنواره به‌خراسانی‌ها اختصاص یافته که نشان می‌دهد این هنر در خراسان با توجه به‌سابقه چند دهه‌ای خود نیاز به‌توجه بیشتر دارد که این امر مسؤولیت ما را سنگین می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد یادآور شد: امید است پروژه پردیس تئاتر مشهد هر چه زودتر شکل بگیرد که خود بهترین و مناسب‌ترین قدرشناسی برای هنرمندان است، زیرا آنان همیشه گفته‌اند که از کمبود سالن استاندارد رنج می‌برند و امید است مدیریت شهری این امکان را بتواند فراهم کند.

حیدری با بیان اینکه در آستانه سالروز درگذشت آیت‌الله عبادی هستیم، گفت: وی منادی وحدت بین اقوام و مذاهب است و اعتدال و پرهیز از شتابزدگی در مواضع از ویژگی‌های وی بود، در واقع زمانی که امام جمعه بود صدای همه مواضع بود.

رئیس شورای شهر مشهد با اشاره به‌روز تعلیم و تربیت اسلامی، یاد شهیدان رجایی و باهنر را گرامی داشت و اضافه کرد: روز ملی حمایت از حقوق مصرف‌کننده در پیش است، شاید این روزها که جامعه در بخش‌های مربوط به‌تأمین نیازهای ضروری با مسائل و مشکلاتی روبه‌رو بوده، نقش این انجمن که دارای مصوبه‌ای از مجلس شورای اسلامی بوده، مهم است.

بی‌توجهی کارفرمایان به‌تکنولوژی در ساخت و سازها

در نطق پیش از دستور نیز، یک عضو شورای شهر مشهد نیز با اشاره به‌روز مهندس، گفت: ۴۰ هزار مهندس در خراسان وجود دارد، اگر چکیده‌ای از این تعداد فقط یک خواجه نصیر شود نیز آینده این سرزمین امیدوارکننده خواهد بود.

سید مسعود ریاضی با بیان اینکه ساخت و ساز باید متناسب با نیاز واقعی جامعه شکل گیرد، نه دلال‌بازی، تأکید کرد: به‌علت نوسان شدید قیمت‌ها توسط کارفرمایان توجهی به‌استفاده از تکنولوژی و تجهیزات نوین در جریان ساخت و ساز نمی‌شود.

وی با اشاره به سالروز درگذشت پهلوان وفادار، یادآور شد: امید است که به‌زودی تندیس پهلوان وفادار در عرصه میدان پهلوان وفادار نصب شود.

دانشگاه‌ها افراد را متوقع کرده‌اند

در ادامه رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی که به‌مناسبت روز مهندس در صحن علنی شورای شهر حضور یافته بود، گفت: اگر ۵۰۰ هزار مهندس در کشور وجود دارد، چند نفر از آنان خواجه نصیر هستند و از چند نفر آنان سعی کرده‌ایم حمایت کنیم؟

محمدحسین شرکا با بیان اینکه حدود ۲۴ کمیته منفعل با ۲۰۰ عضو وجود داشت، تشریح کرد: این کمیته‌ها را تعطیل کردیم و به‌جای آن‌ها یک دپارتمان برای جذب نخبگان تشکیل دادیم.

وی با تأکید بر اینکه باید بر روی نخبه‌پروری متمرکز شویم، متذکر شد: متأسفانه چندی قبل آزمونی با ۱۰۰ شرکت‌کننده برگزار شد، اما تنها سه نفر نمره قبولی آن را کسب کردند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی افزود: دانشگاه‌ها افراد را متوقع کرده‌اند و این افراد دیگر تن به‌کار دیگری نمی‌دهند و به‌تعداد این افراد نیز هر روز اضافه می‌شود.

شرکا با بیان اینکه زمانی با وجود افرادی نظیر خواجه نصیر سرآمد دنیا بودیم، اما اکنون این‌گونه نیست، اظهار کرد: سازمان نظام مهندسی در ۷ رشته تخصصی بضاعت دارد که این بضاعت‌ها را در اختیار تمام سازمان‌ها و ارگان‌ها خواهد گذاشت.

وی تأکید کرد: باید حمایت‌های مورد نیاز صورت گیرد تا با شناسایی نخبگان و معرفی آنان، بتوانند در محل تولید و اجرای اختراع قرار گیرند.

اصلاح بودجه سال 97 سازمان‌های شهرداری مشهد

دستورکارهای این جلسه از شورای شهر، به‌اصلاح و متمم بودجه سال 97 چند سازمان و شرکت شهرداری مشهد اختصاص یافت.

با رأی اعضای شورای شهر مشهد، بودجه سال 97 شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد با افزایش 7 درصدی مواجه شد و به‌رقم 923 میلیارد و 373 میلیون ریال رسید، همچنین بودجه سازمان حمل و نقل بار درون شهری شهرداری مشهد با تصویب شورای شهر با افزایش 10 درصدی به 58 میلیارد و 858 میلیون ریال رسید.

اصلاح بودجه شرکت ترافیک هوشمند الیت نیز در دستورکار اعضای شورای شهر مشهد قرار گرفت که براساس رأی اعضای شورای شهر با 27 درصد افزایش به‌رقم 285 میلیارد و 886 میلیون ریال رسید.

سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد نیز با افزایش 15 درصدی بودجه مواجه شد. و طبق گزارش اصلاح بودجه شهرداری رقم جدید بودجه سازمان به 144 میلیارد و 733 میلیون ریال افزایش یافت.

سازمان اتوبوسرانی مشهد نیز با 9 درصد افزایش بودجه و سازمان تاکسیرانی مشهد با 3 درصد افزایش بودجه روبه‌رو شد.

نام‌گذاری بوستان‌های منطقه 6 مشهد

نام‌گذاری 6 بوستان منطقه 6 مشهد نیز در دستورکار امروز اعضای شورای شهر مشهد بود. 

بر این اساس، نام‌گذاری بوستان واقع در بلوار شهید شیرودی، جنب فرهنگسرای غدیر به‌نام نارنج، بوستان واقع در بلوار شهید رستمی، ضلع غربی بلوار کارمندان به‌نام تاجر یزدی و بوستان واقع در محمدآباد، خیابان مصلی 22 به‌نام محمدآباد به‌تصویب اعضای شورای شهر مشهد رسید.

همچنین نام‌گذاری بوستان واقع در خیابان محمدآباد 11 به‌نام بنفشه، بوستان واقع در شهرک شهید بهشتی به‌نام نخل و بوستان واقع در خیابان شهید باهنر 90 به‌نام طوبی نیز در این جلسه به‌تصویب رسید.

علاوه بر این، شورای شهر مشهد در قالب دو طرح به‌شهرداری مشهد تکلیف کرد که دو مکان در مشهد را به‌نام خواجه نصیرالدین طوسی و مرحومه پوران شریعت رضوی نام‌گذاری کند.

در این خصوص شهرداری مشهد مکلف شد که طی مدت یک ماه، مکانی را در خور شأن نام حکیم، فیلسوف و دانشمند اهل توس خواجه نصیرالدین طوسی برای نام‌گذاری معرفی کند، همچنین مقرر شهد شهرداری مکانی را برای نام‌گذاری به‌نام مرحومه پوران شریعت رضوی در نظر بگیرد.

منبع : فارس

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.