همزمان با شب ولادت حضرت زهرا(س) مشهد یکپارچه در نور وشادی قرار دارد و زائران برای عرض تبریک به امام مهربانی ها راهی حرم مطهر رضوی شده اند.

مشهد غرق در نور و سرور شد/جشن های میلاد«کوثر» در بارگاه مطهر رضوی

به گزارش قدس آنلاین ، همزمان با شب میلاد با سعادت حضرت زهرا(س) پایتخت معنوی کشور غرق در نور و سرور بوده و زائران برای عرض شاد باش به محضر امام رضا(ع) از راه های دور و نزدیک راهی حرم مطهر رضوی شده اند. 

معابر منتهی به حرم مطهر رضوی با چراغ و پرده های رنگی آذین بندی شده و عاشقان اهل بیت(ع) به توزیع شربت و شیرینی می پردازند و این میلاد مبارک را به یکدیگر تبریک می گویند. 

به همین مناسبت جشن های ویژه ای امشب و فردا در صحن ها و رواق های حرم مطهر رضوی با حضور سخنرانان و مدیحه سرایان اهل بیت (ع) برگزار می شود. 

طبق اعلام آستان قدس رضوی ویژه برنامه شب ولادت حضرت زهرا(س) بعد از نماز مغرب و عشاء در رواق امام خمینی(ره) با سخنرانی حجت الاسلام سید مهدی واعظ موسوی برگزار می‌شود.

همچنین به مناسبت سالروز ولادت باسعادت حضرت زهرا(س) اجتماع بزرگ بانوان با عنوان «ریحانه‌های انقلاب فرهنگ سازان فاطمی» ساعت ۸:۳۰ روز سه شنبه در حرم رضوی برگزار خواهد شد. 

همزمان با روز میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) محفل قرآنی «ام‌ابیها» ویژه بانوان زائر و مجاور در رواق مبارکه حضرت زهرا(س) برگزار می‌شود. این محفل نورانی از ساعت ۱۵:۳۰ تا  ۱۷ میزبان بانوان علاقه‌مند به قرآن خواهد بود و مُرتلان قرآنی نیم جزء از کلام‌الله مجید را برای حاضران ترتیل خوانی خواهند کرد.

اجرای تواشیح و هم‌خوانی توسط گروه «سراج» از دیگر برنامه‌های محفل قرآنی«ام‌ابیها» در رواق مبارکه حضرت زهرا(س) بوده و سخنران این مراسم نیز خانم عزت فتح‌آبادی با موضوع سبک زندگی فاطمی خواهد بود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.