مازندران- با حضور قائم مقام وزیر راه و شهرسازی، یکهزار و ۳۵۵ واحد مسکن مهر در مازندران به بهره برداری رسید.

 بهره‌برداری از یک‌هزار و ۳۵۵ واحد مسکن مهر در مازندران

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی مازندران، در این مراسم یک‌هزار و ۳۵۵ واحد مسکن مهر با حضور احمد اصغری مهرآبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی، استاندار مازندران و مسئولان استانی با اعتباری بالغ بر ۴۷۱ میلیارد ریال طی آئینی در مازندران به بهره برداری رسید.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح این واحدها اظهار کرد: دولت مصمم است و تمام تلاش خود را به کار بسته تا طرح مسکن مهر را به اتمام برساند .

اصغری مهرآبادی با اشاره به اینکه رفع مشکلات مسکن مهر نیاز به همراهی و همدلی همه مسئولان دارد و در این زمینه اقدامات مناسبی نیز انجام شده است، افزود: افزایش سقف تسهیلات بانکی مسکن مهر از جمله اقدامات دولت دراینخصوص است.

وی اضافه کرد: به دستور وزیر راه و شهرسازی مقرر شد تا مشکلات مسکن مهر احصاء تا زمانبندی مشخص پرونده مسکن مهر بسته شود.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازیی یادآور شد: در این راستا اغلب استانها مورد بازدید قرار گرفتند و بنا داریم در زمان مقرر این واحدها تحویل متقاضیان شود .

اصغری مهرآبادی تصریح کرد : در استان مازندران حدود ۶ هزار واحد باقی مانده است که از این تعداد یکهزار واحد در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر در اختیار بنیاد مسکن ، ۱۹۰۰ واحد در اختیار راه و شهرسازی و مابقی خود مالکی است.

وی افزود: برای اتمام این ۶ هزار واحد نیمه کاره ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه پروژه های مسکن مهر تا پایان دولت تدبیر و امید به مالکین آن تحویل داده می شود، ادامه داد: سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکن در کشور تحویل مردم می شود .

اصغری مهرآبادی، آب، برق و گاز را مشکلات زیربنایی مسکن مهر اعلام کرد و افزود: براساس برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی یک سوم اعتبار از سوی وزارتخانه و دو سوم مابقی را باید استان ها تامین کنند

.

همچنین سید محمد نظری مدیرکل راه و شهرسازی مازندران در آیین بهره برداری از ۱۳۵۵ واحد مسکن مهر در استان مازندران گفت: سهم استان مازندران از طرح مسکن مهر کشور ۵۸ هزار واحد بود که از این تعداد حدود ۵۲ هزار واحد تاکنون به اتمام رسیده است .

مدیر کل راه و شهرسازی مازندران بزرگترین مشکل مسکن مهر استان را جانمایی نادرست وغیر کارشناسی طرح دانست و افزود: این مساله باعث شده تا دولت هزینه های زیادی را برای تامین زیرساخت های مسکن مهر جهت حمایت از اقشار کم درآمد به عنوان متقاضیان اصلی این واحدهای مسکونی متحمل شود .

به گفته نظری مشکل در جانمایی مسکن مهر استان در حالی است که فضای خالی برای اجرای این طرح در نزدیکی شهرهای استان وجود داشت که امکان تامین خدمات زیرساختی برای آنها مهیاتر بوده و می توانست مناطق خوبی برای اجرای این طرح باشد .

مدیر کل راه و شهرسازی مازندران خاطرنشان کرد: تعداد یکهزار و ۳۵۵ واحد مسکن مهر افتتاح شده، تماماً در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت قرار دارد .

نظری افزود: در بخش تعهدات دولتی شامل قراردادهای تفاهم نامه سه جانبه، تعاونی و خود مالک در شهرهای آمل، بابلسر، بهشهر، تنکابن، ساری، رامسر، قائمشهر، فریدون کنار، جویبار، نور و نوشهر با هزینه ای بالغ بر ۷۴۱ میلیارد ریال افتتاح و در اختیار متقاضیان قرار گرفت.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.