۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲
کد خبر: 646263
پست‌های خالی؛ چالش استاندار خراسان رضوی در گام اول

 وقتی صحبت از مدیریت می‌شود، منظور یک فرد نیست و آنچه مد نظر است فرایند مدیریت در یک حوزه است و بی‌شک اصلی‌ترین نیاز مدیریت در هر مجموعه‌ای داشتن یک تیم کامل می‌باشد.

با این توضیح ساده و مختصر می‌خواهیم به مسئله مدیریت اجرایی خراسان رضوی در ماه‌های اخیر بپردازیم؛ چرا که در ماه‌های گذشته وشاید مدتی دیگر شاهد نوعی خلأ مدیریتی در پست‌های حساس استان بوده‌ایم.

نخستین مشکل مدیریت عالی استان پس از خداحافظی استاندار قبلی بروز کرد؛ چرا که هفته‌ها طول کشید تا جایگزین رشیدیان معرفی شود و این در حالی بود که به خاطر اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان برخی از معاونان استاندار هم از ادامه فعالیت بازمانده بودند و عملاً برای مدت نسبتاً زیادی استانداری خراسان رضوی با یک سرپرست اداره شد.

با معرفی استاندار جدید در اواسط دی ماه مشکل اولیه یعنی نداشتن استاندار حل شد، اما هنوز پست‌های معاونت عمرانی و سیاسی و زیارت خالی بود و نبود فرماندار در شهر مشهد هم به این مسئله اضافه شده بود.

هر چند انتظار نمی‌رفت استاندار جدید با توجه به اینکه هیچ سابقه قبلی فعالیت در این استان را نداشته، بخواهد در عرض چند هفته معاونانش را انتخاب کند ولی رزم حسینی بهترین تصمیم را گرفت و با نیروهای موجود در هر بخش که اشراف بهتری به امور داشتند کارها را پیش برد و هنوز هم دست به این ترکیب نزده است تا به جمع‌بندی نهایی برسد.

با این حال به دلیل جایگاه ویژه خراسان رضوی و به طور خاص جایگاه و شرایط شهر مشهد که در ایام نوروز پذیرای میلیون‌ها زائر و مسافر می‌باشد، به نظر می‌رسد استاندار محترم باید سرعت بیشتری به پروسه انتخاب مدیران خود بدهد تا تیم مدیریت کلان استان پیش از قرار گرفتن در شرایط ویژه بتواند هماهنگی لازم را به دست بیاورد.

هرچند در هر بخشی می‌توان دلایل مختلفی برای حساسیت کار برشمرد، اما به نظر می‌رسد خالی بودن پست معاون سیاسی و معاون امور زیارت استاندار در شرایط فعلی تبعات بیشتری نسبت به سایر موارد داشته باشد، هرچند امور مربوط به این بخش‌ها توسط سرپرست‌ها یا معاونان تعیین شده در حال انجام است، اما بی تردید استاندار محترم هم می‌داند نمی‌توان انتظار تصمیم‌گیری قطعی و برنامه‌ریزی جامع از افرادی داشت که قرار است به طور موقت در این مسئولیت‌ها باشند وتنها در حد رفع موانع موجود برنامه‌ریزی می‌شود

وآن گونه که باید نگاه میان مدت یا درازمدتی در برنامه‌ریزی‌ها وجود نخواهد داشت.

در پایان ذکر دوباره این نکته لازم است که ما نیز از اینکه استاندار محترم در تلاش است تا با تأمل بیشتری معاونانش را انتخاب کند، خوشحالیم و آنچه ذکر شد تنها برای تسریع در فرایند انتخاب این افراد با توجه به شرایط زمانی بود؛ چراکه در هفته‌های آینده پشتیبانی و برنامه‌ریزی برای ساماندهی امور مسافران نوروزی خراسان رضوی و شهر مشهد بی‌تردید آزمونی جدی برای مدیریت کلان استان خواهد بود.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.