جواد کریمی قدوسی گفت: از استعفاهای دیگری در چند وزارتخانه نیز اطلاع داریم که به زودی مانند استعفای وزیر امور خارجه اعلام خواهد شد.

استعفای ظریف در زمان خوبی انجام نشد/ از استعفای چند وزیر دیگر هم اطلاع داریم

جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: اختلاف نظر شدید ظریف با رئیس جمهور  در موضوعات مختلف باعث استعفای وی شد. به طوری که وی قبلا نیز یک بار از سمت خود استعفا داد و حتی ۹ روز به صورت قهر در محل کار خود حاضر نشد.

وی تصریح کرد: یکی از دلایل استعفای ظریف این بود که رئیس جمهور معتقد بود که وی در مورد معاهده برجام کم کاری کرده و آن طور که باید در زمینه مفاد آن تلاش نکرده است تا زمینه خروج آمریکا و اروپا از آن به آسانی رخ ندهد، که ظریف نیز مدعی بوده است که عجله بیش از حد رئیس جمهور در انعقاد برجام باعث شد تا بندها و محتوای آن به صورت کارشناسانه و اساسی مورد بررسی قرار نگیرد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی  بیان داشت: اما این انتقاد به وزیر مستعفی امور خارجه وارد است که این استعفا در زمان مناسبی انجام نشد زیرا همزمانی این استعفا و ورود رئیس جمهور سوریه به ایران، پیام های خوبی را در زمینه سیاست خارجی ایران و تلاش های آن طی چند سال گذشته در منطقه به جهان اعلام نمی کند.

کریمی قدوسی با بیان اینکه ظریف در مدت ۶۷ ماه تصدی خود بر کرسی وزارت امور خارجه صرفا نگاهش به غرب بود و از منطقه شرق غفلت کرد، افزود: وزیر بعدی امور خارجه باید به لحاظ دیپلماسی خارجی نگاه یکسانی به منطقه شرق و غرب داشته باشد تا راهبردهای سیاسی و ارتباط آنها با کشور دچار تزلزل و نوسان نباشد که این موضوع مطابق با سیاست های کلان جمهوری اسلامی ایران نیز است.

وی افزود:در جریان استعفاهای دیگری نیز در وزارتخانه ها هستیم که با اعلام آنها تغییرات مجددی در سطح دولت اتفاق خواهد افتاد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.