عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: استعفای ظریف قبول شده و قطعی بوده، رفتن زنگنه نیز حتمی است. یکی دو وزارتخانه دیگر نیز وجود دارد که در شرف استعفا و جابجایی هستند.

کریمی قدوسی از استعفای ظریف میگوید
 
به گزارش قدس آنلاین  و به نقل از خبرگزاری خانه ملت، جواد کریمی قدوسی با اشاره به استعفای ظریف، اظهار کرد: از رفتن ظریف نه خوشحال می‌شوم و نه ناراحت، هرچند این خبر برای ما غیرمنتظره نبود و احتمال آن را می‌دادیم زیرا می‌دانستیم سرانجام این نوع مذاکره و این نوع توافق به اینجا می‌رسد.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سراسر دنیا هر وزیری که عَلـَـم بزرگی را برمی‌دارد، اگر توان به سرانجام رساندن آن را نداشته باشد، استعفا می‌دهد، عنوان کرد: پشت هیچ وزیر خارجه‌ای در این ۴۰ سال به اندازه آقای ظریف پُر نبود و به صد دلیل می‌توان این امر را اثبات کرد. تمام صنعت هسته‌ای کشور را در اختیار او قرار دادیم تا دستش برای حل مشکل تحریم‌های کشور پُر باشد.
وی افزود: ظریف ۱۳ بار پیش از این نیز استعفا داده بود و حدود دو ماه پیش ۹ روز خانه‌نشین شد و سر کار نرفت، انتظار داشت روحانی و واعظی به او زنگ بزنند اما آن‌ها زنگ نزدند زیرا وی در دولت دوازدهم چالش زیادی نیز با دولت روحانی داشت.
کریمی قدوسی گفت: از آنجا که بحث اجرای برجام و تعهدات در هم پیچید، آقای روحانی در جلسات ایشان را مقصر می‌دانست و ظریف هم آقای روحانی را. ظریف دیگر ظریف دولت یازدهم نبود که اطاعت کند، او در مقابل روحانی ایستاد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به افرادی که دیدار بشار اسد را در این میان مطرح می‌کنند، تصریح کرد: این موضوع مربوط به دیروز است اما موضوع رفتن ظریف از قبل قطعی شده بود و با این خبرها می‌خواهند حاشیه‌سازی کنند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: استعفای ظریف قبول شده و قطعی بوده، رفتن زنگنه نیز حتمی است. یکی دو وزارتخانه دیگر نیز وجود دارد که در شرف استعفا و جابجایی هستند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.