چند روز قبل آزمونی با عنوان المپیاد علمی ویژه مدارس متوسطه اول خراسان رضوی برگزار شد که در برخی از مدارس به دلیل برگزاری این المپیاد مدارس به مدت دو روز تعطیل شد، اما گویا این پایان ماجرا نبوده و برخی از والدین از اینکه این المپیاد با اجبار دانش‌آموزان و دریافت پول بابت ثبت‌نام آن مواجه شده است گلایه‌هایی در این مورد داشته‌اند. 

تعطیلی 2 روزه مدارس برای چه بود؟

هاشم رسائی‌فر / چند روز قبل آزمونی با عنوان المپیاد علمی ویژه مدارس متوسطه اول خراسان رضوی برگزار شد که در برخی از مدارس به دلیل برگزاری این المپیاد مدارس به مدت دو روز تعطیل شد، اما گویا این پایان ماجرا نبوده و برخی از والدین از اینکه این المپیاد با اجبار دانش‌آموزان و دریافت پول بابت ثبت‌نام آن مواجه شده است گلایه‌هایی در این مورد داشته‌اند. 

 چرا تعطیلی مدارس؟
یکی از والدین دانش‌آموزان در این خصوص می‌گوید: متعجبم از سیستم آموزش و پرورش که آقایان جار می‌زنند که حتی با توجه به مشکلاتی که کنکور برای دانش‌آموزان به وجود می‌آورد و سوءاستفاده‌هایی که بنگاه‌های مختلف در زمینه کتب کنکور، کلاس کنکور و غیره از این جریان می‌شود به دنبال حذف آن هستند، اما بعد می‌بینیم که برای برگزاری یک المپیاد داخل مدرسه‌ای باید کلاس درس و مدرسه بچه‌های ما تعطیل شود. مگر نمی‌شد این آزمون را روز تعطیل یا بعد از ظهر و زمانی که مدرسه تعطیل است برگزار کنند که مجبور نباشند مدرسه‌ها را تعطیل کنند. 
فرد دیگری با گلایه از برگزاری این آزمون اظهار داشت: خیلی برای ما جالب است که بچه‌ها را در مدرسه اجبار به شرکت در آزمونی می‌کنند که به هیچ وجه به درس و کلاس و آموزش آن‌ها ربطی ندارد در حالی که اگر قرار است آزمون برگزار کنند اجباری در آن نباشد ضمن اینکه نمی‌دانم چرا باید در این وضعیت ما برای این آزمون‌ها هزینه پرداخت کنیم؛ در حالی که مطمئن هستیم چندان خروجی حداقل برای بچه‌های ما ندارد که هم اجبار می‌شوند در آزمون شرکت کنند و هم پول پرداخت نمایند.

 اجباری نبود
برای روشن شدن موضوع با مهدی مجیدی‌فر، مدیر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش خراسان رضوی تماس گرفتیم تا در مورد موارد مطرح شده از او پرس‌و‌جو کنیم.
مجیدی‌فر در پاسخ به این موضوع که چرا دانش‌آموزان ملزم به حضوردر آزمون شده‌اند، گفت: به هیچ عنوان اجباری در زمینه حضور دانش‌آموز در آزمون‌های علمی وجود ندارد و اینکه عنوان می‌شود دانش‌آموزان ملزم شده‌اند وحتماً باید شرکت کنند و پول بابت آن پرداخت نمایند درست نیست و والدین در صورت وجود این چنین مواردی می‌توانند شکایات خود را به اداره ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش اطلاع دهند تا نسبت به پیگیری این موضوع اقدام شود.
وی همچنین در مورد تعطیلی دو روزه مدارس برگزار کننده آزمون علمی برای مدارس متوسطه اول اظهار داشت: آنچه که در این زمینه وجود دارد و قانونی است این است که در صورت اینکه تعداد دانش‌آموزان متقاضی شرکت در آزمون علمی بیشتر از 50 درصد دانش‌آموزان مدرسه مذکور باشد مدیر مدرسه می‌تواند از آموزش و پرورش درخواست تعطیلی مدرسه نماید که این مورد همان طور که عنوان شد قانونی است و مورد خاصی نیست، اما تعطیلی مدرسه در این فقره اولاً نیاز به درخواست مدیر مدرسه دارد؛ ثانیاً اینکه اداره آموزش و پرورش منطقه نیز می‌بایست با این درخواست موافقت نماید. قطعاً مدارسی که با تعطیلی در زمان برگزاری آزمون مواجه شده‌اند آمارشرکت کنندگان آن‌ها از 50 درصد دانش‌آموزان متقاضی شرکت در المپیاد بیشتر بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.