عزیز شمس با اشاره به دپوی ۳۰۰۰ کانتینر قطعات دو خودروساز سایپا و ایران خودرو در منطقه آزاد چابهار گفت: به این دو خودروساز ۲۰ روز مهلت داده‌ایم تا کانتینرهای خود را ترخیص کنند، در غیر این‌صورت این کانتینرها متروکه اعلام خواهد شد.

 مهلت ۲۰روزه به خودروسازان بزرگ برای ترخیص ۳۰۰۰ کانتینر قطعات از گمرک

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، عزیز شمس  مدیرکل گمرک چابهار، اظهار کرد: ۳۰۰۰ کانتینر قطعات خودرو متعلق به ایران خودرو و سایپا در منطقه آزاد چابهار رسوب کرده که عمده دلیل آن مربوط به مشکلی است که با بانک دارند.

وی ادامه داد: این خودروسازان باید بروند کد رهگیری بانک را گرفته و ارز ۴۲۰۰ تومان دریافت کنند.

وی تصریح کرد: در عین حال گمرک تسهیلاتی را برای آنها در نظر گرفته و اعلام کرده کسانی که با بانک مشکل دارند می‌توانند ۷۰ تا ۸۰ درصد کالای خود را ببرند و مابقی را به‌عنوان وثیقه در بندر بگذارند.

مقام مسئول گمرک با بیان این‌که از قرار معلوم خودروسازان گویا می‌گویند "این اطمینان را نداریم بانک ارز ۴۲۰۰تومانی به ما اختصاص می‌دهد یا خیر"، افزود: این‌که خودروسازان این اجناس را ترخیص کرده و با نرخ ارز ۴۲۰۰ تومان به‌فروش برسانند و بانک بعداً اعلام کند نمی‌تواند با این نرخ ارز را در اختیار آنها قرار دهد.

شمس تأکید کرد: البته فقط خودروسازان این گونه نیستند و آنهایی که هم برنج وارد کرده‌اند با این مسئله مواجه هستند.

وی گفت: اعلام کرده‌ایم که برای ترخیص قطعات به خودروسازان هم تعرفه ترجیهی می‌دهیم اما می‌گویند "ممکن است با قیمت ۴۲۰۰ تومان آنها را عرضه کنیم و بعداً بانک با نرخ بالاتری به ما ارز بدهد". به آنها گفتیم که "حداقل اجناس خود را به انبار خودتان منتقل کنید" که گفتند "اگر این کار را انجام دهیم تعزیرات می‌آید این قطعات را به‌عنوان احتکار محسوب می‌کند" که درست می‌گویند.

وی با ابراز اینکه مبدأ این قطعات خودرو چین است، گفت: به خودروسازان اعلام کرده‌ایم چنانچه تا ۲۰ روز دیگر این ۳۰۰۰ کانتینر ترخیص نشود آنها را جزو کالای متروکه اعلام می‌کنیم دیگر ربطی به ما ندارد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.